Ang. min jävla skalle

Nej jag har inte dött. Jag bara dör den stora arbetsdöden och ser inget slut på tunneln. Ibland undrar jag om jag tar allt på lite för stort allvar och kanske borde skruva ner prettonivån några varv, men alltså, om man inte vill vara skitdålig på precis allt så måste man köra på. En del sköna människor behöver inte jobba för att vara toppen och det är förstås grrrreat för dem men jag är ett sånt där typiskt VG-barn som är liksom bra på många grejer men inte naturligt särskilt skitbra på någonting (förutom att locka håret och snubbla hela tiden). Nu försöker jag "lyckas" inom en bransch där alla som räknas är bättre än bäst och har man ens en tesked prestationsångest simmandes omkring i kroppen kan man inte låta bli att drabbas av en smärre panikattack när man tänker på vilka det är man "tävlar" emot.
 
Alla lediga stunder skissar jag på omslagsidéer, planerar arrangemang, letar efter tillverkare med bra priser och genomgår ex antal identiteskriser. Nigel har sagt åt mig att inte oroa mig så mycket, men jag är liksom en oroare av naturen. Det är den största anledningen till varför jag aldrig borde skaffa barn; jag skulle oroa ihjäl mig.
 
NEVERMIND! Jag känner att de här photoboothbilderna från de senaste två veckorna summerar min sinnesstämmning ganska perfekt.
 
Stundom väldigt trött på livet, stressen och mest av allt trött på att höra min egna röst sjunga. Jag bara pustar och frustar och tycker att jag låter som Kermit och Swedish Chefs kärleksbarn.

Stundom känner jag mig även fett fabulous och är bara megapeppad på precis allting! Allt är spännande, allt är nytt, våren har kommit och jag är nästan lika bra som Beyoncé.
 
...men oftast har jag oborstat hår, smink över hela ansiktet och är lätt skelögd... men ändå lycklig. Det är en fin balansgång mellan total eufori och ett helvetiskt nervsammanbrott.
När det är som mörkast tar jag på mig min rosa t-shirt som det står "say no to cages" på. Den köpte jag på BikBok när jag var 14 och den påminner mig om att typ... carpe fucking diem eller nåt. Man måste säga nej till sin envisa skalles egna hjärnfängslen och alla andra sorters burar som ens omgivning vill att man anpassar sig till. Fri i kreativiteten och fri i själen...? Va? Vem är jag?

Sol i sinne; brun inne. 

Ett bättre slut. 

Kommentarer
Postat av: elinisen

heja kattis friskt humör! pussipussi furn

Svar: <3
MittHogwartsliv

2013-03-06 @ 13:09:21
Postat av: Anonym

En vis kvinna sa en gång till mig att oroa sig är som att betala ränta på ett lån man ännu inte tagit.
Jag hejjar på dig! Du är grym och cool! Det är de andra som tävlar mot dig och inte tvärtom skulle jag säga :) *cyber-pepp*

Svar: Döper officiellt om dig till pepp-Frida. Eventuellt pepp-genral Horney. Tack snälla!
MittHogwartsliv

2013-03-06 @ 23:13:07
Postat av: Frida

Ops mitt namn kom inte med??

2013-03-06 @ 23:14:13
URL: http://vadupp.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0