Festivaldag med valpar, pirater och Dickens.


En lördag bestämde Danny och jag oss för att åka på utflykt till Kent.


Vi åkte till den lilla staden Rochester där det vankades May Day Festival.


Så fort vi kom in i staden var det som att vi hamnat mitt i en filminspelning för en knäpp piratfilm. Alla var utklädda och dansade och sjöng.


De här killarna stannade oss för att berätta en sjörövarhistoria om ett hemskt havsmonster.


Det var jättespännande och ganska skojigt. Jag kände mig som ett litet barn.


Mest var jag avundsjuk på allas fräsiga kläder och önskade att jag också hade klätt ut mig. 


I den här fräna kåken bodde Charles Dickens. Jag som älskar Dickens och historia var megaimpad.

I husets trädgård hittade man hans sommarstuga som de flyttat från Higham. 

Magnolian blommade och jag lyckades smygfota han som aldrig vill vara med på bild.


Alltså alla de här små gubbarna med blomster på finten ♥


Överallt var det fullt av morris dancers (alltså personer som dansar engelsk folkdans). Det finns otaliga varianter, men det viktigaste verkar vara att man dansar till dragspelsmusik och att man har bjällror på fötterna.


Den här lilla dragspelsgubben var min absoluta favorit. Tyckte han påminde om den "bruna trollkarlen" Radagast i the Hobbit. 

Den här tanten var också en favorit. Tänker att spela dragspel i rosa dräkt måste vara en av de bättre aktiviteterna i världen.


Världens färgfest! Vi var helt överrens om att det är så här det måste kännas att ta LSD.


Asagammal kyrka med blommande träd.


Det var sommarvarmt och alla människor såg så himla glada ut.


Vi satte oss utanför slottsruinen för att äta picknick och ta paus från dragspelsmusiken.


Mätta och belåtna gick vi in i slottsparken där det fanns massa karuseller och tuffa band.


Slänggunga som är den bästa sortens karusell.

Blev nästan tårögd av att vara så nära ett vattendrag som inte är Themsen. 


Nere vid stranden låg ett piratskepp.


Rochester är helt klart min nya favoritby. Den har liksom allt man kan begära; gamla hus, Dickens, ruiner, festivaler, dragspelsfantaster och inte ett enda Starbucks eller Tesco så långt ögat kan nå.


Killar man gillar + glass + valp = ♥


Så himla fint också att det är massa unga människor som är engagerade. Det verkar även vara fullt av gothare i staden och sånt är ju alltid toppen.


En till favoritgubbe. Känns så sorgligt att när jag blir gammal kommer jag inte få ha ett sånt där skägg.

Gammal godisaffär där vi köpte fudge och coconut ice. Det var supersmaskigt förstås.

Vi avslutar den fantastiska dagen med den här mer än fantastiska valpen. Blev helt dödskär och ville sno med mig den hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0