Tusen bilder och tre besök till The Old Queen's Head


Långa timmar vid mixerbordet blev lite roligare när någon ritade dit snoppkontrollen. Lite roligare blev livet i allmänhet när solen inte gick ner förrän halv åtta på kvällen.


Jag hade spelning på the Finsbury en kväll. Det gick sjukt bra och de andra banden (Bitch 'N' Monk och Yazmyn Hendrix) var också galet bra.


Polly rockade med sin röda Les Paul och jag blev intervjuad på riktigt för första gången.


Skolan kändes jävligt tung och jag sportade den här minen ungefär varannan minut. Nathan och jag spelade in en hotlåt som vi skrivit tillsammans.


Felicia skickade ett förvirrande sms och jag drack kaffe med Iréne som hälsade på över helgen.



Jag hade en till spelning på the Finsbury. Den här gången var det Robyns födelsedag och det bjöds på massa skojig musik.


Jag fick äntligen se Anna Von Hausswolff på the Village Underground. Hon var helt fantastisk, fast det var så himla hög volym (pensionärsvarning) så vi var tvungna att stå allra längst bak för att inte få ont i skallen. 


Magnolian började äntligen blomma och jag tog omslagsbilder med Nadine.


Jag började pimpa hemsidan och fajtades med diverse designtrubbel.


Det var tillräckligt varmt för att luncha i parken och Maxie festade till det med ett glas vin.


Dannys kompis Remlap hade konstutställning på The Dentist i Homerton. Danny klottrade på väggen för att en gång för alla bevisa att han är längre än mig.



HImlen var klarblå och det luktade sommar. Vi hoppade på bussen och åkte till Walthamstow Village.


Vi gick till Village Kitchen för att käka middag. Jag åt sallad till förrätt med friterad halloumi, rödbetor och ärtor, och Danny åt duva (???).


Till varmrätt blev det lax med fänkålskompott och makrill med rödbetsrisotto.


Jag köpte blomlådor och planterade violer på balkongen. Lite senare hittade jag på tusen saker att göra istället för att plugga. Till exempel förvandla mitt finger till en liten dinosaurie.


Kände mig fierce och träffade syrran och hennes kille som hälsade på en helg.


Har blivit helt besatt av de här "nyttiga" bananpankakorna. Man mixar bara två ägg med en banan och steker små plättar i lite olja. Jag har också i lite vanilj och salt i smeten för att få lite extra smak, sen äter jag dem med lite honung. HUR GOTT SOM HELST!


Instagram-art. Eller nåt.


Hängde på The Old Queens Head med Danny för att dricka öl och se Paper Crows spela. Älskar the Old Queens  Head, det är världens snyggaste ställe. Vill bo i varenda rum.


Allt blommade och jag dammade av solglasögonen.


Vi hade lektion i "Alex och Leslie-rummet" på skolan (Alex till vänster, Leslie till höger) och snicksnackade om hur kul det ska bli på deras bröllop i sommar. Efteråt spelade vi fotboll i parken (läs; jag tittade på).


Jag och Felicia promenerade hem från Oxford Circus med paus för öl och burritos vid Regent's Canal.

Hängde hemma hos Tasha och Hanna en kväll och njöt av deras feta utsikt. Dagen efter åkte jag till Rochester på utflykt med Danny (har massa bilder därifrån som jag ska visa senare).


Dagen efter Pollys födelsedag (tänkte att vi tar de bilderna i ett separat inlägg) var jag tillbaka på The Old Queen's Head för att se Alex spela. Älskar badrummet på övervåningen. Det känns som att man är i ett litet torn i ett sagoslott. Som sagt, vill bo där.


Den här killen (Tim) var himla gullig och sjöng fantastiskt. Älskar när folk kompar sig själva med ukelele.


Alex var grym som vanligt. Saknar verkligen att inte ha honom min klass. Han är ju min nr 1 homie!


Efter honom spelade Chrystina Tomlin (som sjöng som värsta souldivan, lyssna på henne online!) och jag käkade en veggie roast för att döda min bakfylla.

Nästa dag var jag tillbaka IGEN på the Old Queen's Head, den här gången för att själv spela. Jag var nervös och skrev om texten till en låt bara några minuter innan jag började spela (skön planering).


Danny och Rem kom till spelningen och vi gick till parken för att äta pizza efteråt.

På kvällen gick vi till The Library för att fira Mikes födelsedag. Han håller i en poesikväll där första måndagen varje månad. Det är väl inte världens bästa event direkt, men det bjuds alltid på några pärlor. Till exempel den här gullisen med prickig skjorta och stor sammetsfluga. Han rappade om saker man inte ska oroa sig över och fnissade som en liten tjej. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0