Stormar, spelningar och snuskautomater


Löven var fortfarande gröna, men molnen, luften och vindarna visade klara tecken på att hösten var på väg.


Jag hade en spelning på ett litet café i östöstra London. De var sjukt gulliga och välkomnade mig med rosor, brie bagels och hallonsmoothies. Sålde en miljard skivor och gjorde succé. Kändes riktigt riktigt bra.


Gick till Cybercandy en morgon för att lyxa till det med lite svenskt godis. Det blev en plopp och en dumleklubba.


Efter att ha lovat min frisör att inte locka håret så himla mycket för att undvika slitage har nya grejen blivit fläta rakt bak och stor hatt. Känner mig lite som en cowgirl då, typ som Wendy från hästtidningen jag prenumererade på när jag var liten. 


Pizza Huts septemberspecial var den här groteska pizzan. Jag kan inte begripa vem som skulle vilja äta den? Även om man gillar hamburgare och pizza så känns det här som en...jag vet inte...en......jag vet inte... bara fel helt enkelt.


Läste om den här favoriten och skrattade och grät hela tiden. Jonathan Safran Foers berättarstil är helt fantastisk och man blir så himla berörd av alla karaktärer och hur allt hör ihop. ÄLSKAR den här boken.


Har börjat med morgonpromenader längs med Regent's Canal (som ligger ännu närmre nu när vi bor på Caledonian Road). Kanalbåtarna är så himla mysiga och ser nästan ut som flytande trädgårdar.


Hade spelning på Hootananny i Brixton. De hade ett helt sjukt ljudsystem med asastora högtalare. Kände mig som ett riktigt proffs när jag fick spela på en sån stor scen med sånt bra ljud.


 Fick jättebra respons från publiken och bandet som spelade efter mig, Phillious Williams, var sjuuuuukt bra.
 

En kväll tajmade jag solnedgången precis när jag gick förbi St Pancras. Fick starka Hogwarts-vibbar och fick lite gåshud.


Var på Deryls födelsedagsfest på en pub och hittade den här sköna varuautomaten inne på tjejernas toalett. Vanligtvis brukar de innehålla tandborstar, tamponger och ibland (men väldigt sällan) kondomer. Den här automaten hade alternativen "Sexy Surprise", handklovar och "the pink pill" som alltså är ett slags örttillskott som ska hjälpa kvinnans njutning (sänkt pris från fyra till tre pund. Riktigt kap!!!). Haha åh! Allt med den här automaten är så fel och kul på samma gång. 


Förrförra veckan var jag uppe i Manchester för att spela in lite nya låtar. Älskar tågresan upp dit, landskapet är så vackert, grönt och...mjukt. Man blir liksom lite svältfödd på naturupplevelser när man bor mitt i London.



Den här sköna "skylten" satt mellan tågspåren på en av stationerna. Man vet att man är ute på landsbygden när man måste påminna människor om att det är dumt att klättra på dumma ställen.

Bodde uppe hos Nigel och Thea som ni vet. Deras minsta unge, Asher, har blivit så himla stor! När jag var där i våras var han bara en liten bebis som sa "mommy mommy", nu snackar han hur mycket som helst och är supersocial.

Jag var så himla sjuk när vi var i studion och bråkade lite med Nigel, men det var fortfarande roligt. Det är alltid kul att vara i studion och kunna spela in alla idéer som annars bara flyter runt i huvudet.


Spelade på Proud Galleries en lördag. Det var varmt, som om sensommaren sträckte sig hela vägen in i oktober, och uteserveringen var jättevackert dekorerad.


Inne vid stora scenen där jag uppträdde hade de en megastor discokula. RIKTIGT FETT!


Sköna killarna Johan och Joel har precis flyttat till London och kom till spelningen för att heja. Efteråt drack vi en miljard öl och tog igen allt som hänt sen gymnasiet. 

Efteråt drog vi sliskig kinesisk take away i Camden, med pitstop på Sainsbury's för att köpa löjligt mycket whiskey och ginger ale, innan vi åkte till Turnpike Lane för att gå på fest hemma hos Arianna (tjejen i mitten). 



Danny var på konferens i Finland och kom hem med finska presenter som Marianne och muminklubba. Snusmumriken var mitt livs första förälskelse och det visste förstås Danny.

Förra veckan träffade jag och Felicia vår gammla rummis Henrik. Henrik, världens gullis, som spenderat senaste året i Afghanistan, har äntligen flyttat tillbaka till London och vi firade med hamburgare på Byron.


Min var en portobello svamp-burgare. GALET GOTT!


Dagen efter var jag på Dannys bästis nya bands första spelning på 12 bar club. Det var smygpunkigt med svängiga refränger och höga gitarrer. 

Tycker vi tar paus här innan jag berättar om den stora coola helgen som var alldeles nyss. Hihihihi...
 
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Älskar när du lägger upp bilder och små historier till! Vad roligt att det flyter på så bra med musiken :)

2013-10-21 @ 11:18:14
URL: http://vadupp.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0