Alex och Leslie

För ett par veckor sedan gjorde jag något sjukt vuxet. Jag åkte nämligen på weekend-bröllop i Champagne för att få vara med när mina coola kompisar Alex och Leslie gifte sig. 

Alex och Leslie gick båda i min klass under första året på ICMP. Alex är från Arizona och Leslie är från Paris (hennes familj kommer ursprungligen från Karibien). De träffades året innan jag började på skolan och blev kära vid första ögonkastet (typ). 

Vi åkte alla eurostartåget klockan kvart över sju på morgonen från London och tog sedan en massa andra tåg för att komma ut till Champagne. Så här såg det ut.


Först skyndade vi till herrågården vi skulle bo på och bytte om till våra 50-talsklänningar (det var ju temabröllop!). Sophie och Amy var så jävla fina. Värsta pinglorna! 


Och Bobby då! Vilken pudding!


Sneak peek på kyrkan.


Bobby och Ago visar lite kärlek.


Sophie kramar Hadas som kom hela vägen från Jerusalem!


Utsikten från kyrkan. 


Det var himla vackert inne i kyrkan. Det var så förfallet på ett välbehållt sätt (låter det knäppt?).


Sen började den här änglakören sjunga Stevie Wonder, fyrstämmigt, och kyrkdörrarna öppnades...


...alla brudtärnor var så jävla snygga. De leddes in av Alex alla amerikanska hunkar och det enda jag kunde tänka var "men snälla skaffa barn med varandra".


Och det här lilla änglatrollet till ringbärare! Hur gudomlig är inte hon?!?!?!?


Men vackrast av dem alla var förstås Leslie. Blev lite blöt i ögonen när hon gick ner mot altaret. Hennes pappa (som ser så sjukt jävla ung ut) såg så jävla stolt ut och hjärtat liksom stannade lite.


Å det här då! Va?! Kolla på Alex ansikte!!! Man blir ju så förbannat blödig!


Det var ju katolskt bröllop så då ska man sitta ner på stolarna medans prällen säger massa saker om kristendommen eller nåt (vet ej han snackade bara franska).


RINGEN RINGEN RINGEN! 


PUSSEN PUSSEN PUSSEN!


TJEJERNA TJEJERNA TJEJERNA!

MR AND MRS LOSARDO!!!!!!!!!!!!!!


HUR KÄR BLIR MAN INTE?!?!?! 

Lilla byn nedanför kyrkan var precis så där typiskt fransk som man förväntar sig att det ska vara i en by i Champagne.


Mitt nya favoritbarn.


Alltså killen!


Paret!


Leslie med hennes systrar.


Nadine min lilla Schatz.


Killen som jag inte minns vad han heter och Giacamo.


Promenaden till lokalen var en liten tur genom vingården.


Det var galet grönt.


Lokalen var som det mesta; sjukt vacker! Och de hade ordnat himla gulligt med en liten godisbar, massa hors d'oeuvres, skumpa och försåts; rum punch. Vad vore ett karibiskt bröllop utan rum punch liksom.


Heheheeeeey!


LP-skivorna var bordsplaceringen, så varje skiva representerade ett bord. Himla snyggt gjort tycker jag.


Världens finaste Leslie ♥


Och igen...barnet. BARNET! 


Sen kom solnedgången och jag smälte igen.


Stiliga brorsorna.


Hattie ♥

Eftersom det var katolskt bröllop lästes inga bröllopslöften i kyrkan så de gjorde det innan middagen började. Jag grät när Alex läste sina och grät ännu mer när Leslie försökte översätta det han sagt till franska genom sina egna tårar. Alltså blödigheten låg på maxnivå.


Sen sjöng de en låt de skrivit tillsammans som hette "You're mine, I'm yours".


Vid middagsbordet fick man schyssta pins på sitt placeringskort. Jag satte den här på bröstet.


Vi satt vid Fancoise Ardy-bordet.


Det roliga med mitt namn är att alla stavar det fel i England, för de uttalar Katarina "Katehriiina", så jag får helt enkelt leva med den här sköna polska stavningen av mitt namn. Det är inte lönt att protestera.


Hadas 


Dansuppvisning!


Lite mer bromance mellan Ago och Bobby.


Jag tror det var här alla började bli packade.

En till schysst pin. Om ni inte fattat det än så var bröllopets temafärger gult, svart och vitt.


Det märks att vi blev fulla för efter bilden på Ago & Bobby är alla bilder suddiga, mörka och obegripliga. Det här ska föreställa Leslie och Alexs första dans.


Som sagt...bilderna blev inte bättre och efter den här sköna bilden på...är det Toms arm? Efter det blev de flesta bilderna svarta och jag dansade istället för att fota. 


Morgonen efter vaknade vi upp, bakfulla och jävliga, på herrgårdshotellet "La Chateu de mon Père" alltså "min pappas slott". Det var sjukt fint, önskar att jag varit piggare och kunde tagit fler bilder.


Typiskt franskt att ha vitlöken hängades från taket.


Här låg vi som utslagna hjältar i väntan på brunchbussen som aldrig kom. Istället fick vi ta bussen till tågstationen för att inte missa eurostartåget hem. 

Det var verkligen ett otroligt bröllop. Kändes väldigt speciellt att få se sina kompisar gifta sig. Jag tror aldrig jag känt mig så glad för någon annans skull. 

Nu är Alex och Leslie på smekmånad på (i) Mauritius och har det fett najs. Känns som att man nästan vill gifta sig bara för att få ha en najs fest och åka på najs semester efteråt, eller hur?

Kommentarer
Postat av: Caroline

Åh men bara så himla fint. Och vilken fantastisk omgivning!

Jag vill också gå på bröllop!

Svar: Eller hur! Första gången jag går på ett kompisbröllop. Det var så himla mycket roligare än släktbröllop!
MittHogwartsliv

2013-09-13 @ 14:19:09
URL: http://carolineilola.blogg.se
Postat av: Jess

Åh, det ser ju helt fantastiskt ut! Vilken otrolig miljö att gifta sig i.

2013-09-22 @ 16:05:43
URL: http://jesskarlsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0