En tisdagslista

Vilken är din favoritfärg?
Beror vad det är jag tittar på, men älskar grönt, orange, gult och rosa.

Prickigt, rutigt eller randigt?
Det är oavgjort mellan rutigt och randigt.

Vilken parfym använder du?
Flowerbomb by Viktor & Rolf. Har haft den i flera år och när jag inte har haft råd att ha den luktar jag inte riktigt som mig själv.

Ditt favoritläppstift?
Isadoras Red Rush. Kanske låter otippat, men det läppstiftet är så himla bra! Sitter jättelänge och det går liksom att ha på det så man har jätteröda läppar men också att ha ett tunt lager så man bara får lite färg.

Har du någon gång haft måtangest, hur är det idag?
Jag har nog alltid haft lite matångest eftersom jag alltid varit större än alla andra, men mest var det första året på gymnasiet. På VRG var "alla" tjejer dundersmala, jättemånga hade ätstörningar och på vår systerskola var de tvungna att ta bort balsamvinägern från salladsbaren för det var ett gäng tjejer som shottade det efter lunchen så de skulle kunna kräkas lättare. Det var några månader när jag kände pressen så mycket att jag inte åt lunch alls, eller bara åt en tallrik filmjölk, men jag blev ju inte smalare för det. Blev istället svinhungrig när jag kom hem och åt för mycket och blev ledsen. 
Mycket av ångesten släppte för jag såg många kompisar med ätstörningar som var så himla olyckliga och jag förstod att jag behövde gilla mig själv som jag är för det är så onödigt att hata sig själv. Med tid blev mina kompisar friska och jag blev tryggare i mig själv. Idag känns allt det där väldigt långt borta men kroppsideal och sånt går inte helt att ignorera. Just nu är jag på en bra bana med en välbalanserad kost och träning, så som det alltid borde varit.

Varför ha matångest när man kan baka äppelbröd!?

Vad använder du för underkläder?
Lite allt möjligt. Har mest bh:ar från Lindex för de gör dem snygga och sköna även för stora bröst. På H&M slutar de liksom storlekarna efter D (ibland DD) och andra kedjor gör bara fula tanttoppar efter D. Har även en del spexiga bh:ar från Primark (de gör festliga underkläder upp till så stora bröst kan bli) och även en del trosor. Om jag skulle slå på stort skulle jag handla från Twilfit. Det kanske låter tantigt, men de har sjukt sköna material och väldigt fina färger.



Dina bästa skönhetstips?
Använd kokosnötsolja som hudkräm. Om du lider av eksem eller extremt torr hud är det här perfekt. Om du tycker att det blir för fett att använda under dagen så räcker det att använda på kvällen som en inpackning för huden. Insåg precis att jag har en hel bunt skönhetstips så jag låter den här vara en teaser och så langar jag ett helt inlägg med resten senare.

Vad använder du för eyeliner?
Isadoras Glossy Waterproof Eyeliner. Man kan gråta hur mycket som helst utan att den kladdar och den torkar inte ut efter några timmar och smular ihop som många andra vattenfasta eyeliners gör.

Vilken är din finaste klänning?

Några sommrar sedan skaffade jag världens rockigaste klänning på beyond retro som var liiiite för liten när jag köpte den. Tänkte "ah men om jag går ner 2 kilo kommer jag se ut som Debbie Harry i den här". Nu har den varit för liten i fyra år men jag tänker att till sommaren ska jag ha på mig den igen. Tills dess är min finaste klänning min blåa vitprickiga 50-talare som jag köpte i Liverpool för 15 pund. Den sitter som en smäck och är perfekt när man vill vara lite extra festlig/drömmig eller om man till exempel ska på bröllop med 50-talstema.

Vilken är din favoritbok?
The Unbearable Lightness of Being. Snälla läs den om du inte gjort det redan!

Vad äter du för vardagsfrukost?
Råa havregryn med mjölk och en liten frukt.

Vad spenderar du helst en ledig dag med?
Älskar att flanera! Typ strosa runt utan syfte på stan med fönstershopping, fikapaus och läsa/skriva i ett hörn på något mysigt ställe...och sen värsta festen på kvällen.

Hur lång är du?
176 cm.

Roligaste skolämnet?
Engelska

Hur många relationer har du haft i ditt liv?
Om vi räknar personer som man varit officiellt ihop med så har vi Oscar som jag var ihop med i högstadiet. Vi var bästa kompisar och blev sen kära så där som man bara blir när man är 14.
Första året i gymnasiet var jag ihop med Henning. Vi träffades på Lidingö Rock och gick på fest. Helena CW var redan tillsammans med bassisten i hans band och strax efter att vi blivit ihop blev Helena Herb ihop med hans lillebror. De var mycket äldre och vi tyckte de var dödscoola. Henning var världens gullis, jag följde med honom på hans idol-audition, vi gick på fester där alla var födda mellan 84-87, spelade piano och sjöng ihop. Efter sex månader ringde han på sin lunchrast och gjorde slut med mig. Jag var helt förkrossad förstås.
Sen sista året på gymnasiet blev jag ihop med Kim. Sommaren innan hade vi bilat till Hultsfred med Helena CW och hans kompis Mattias. Han blev kompisen som man gick på sjuka fester med och jag var helt ointresserad. Sen var vi ensamma en kväll och pratade om helt andra grejer och jag tänkte "men hallå vem är den här killen". Vi var tillsammans i ett år och jag hade aldrig varit så kär förut. Kärare än så blev jag inte heller tills jag träffade Danny och där är vi nu. 

Får vi se en bild på dig osminkad?
Javisst!


Första osminkade bilden jag hittade i arkivet ser jag så förbannat jävla vän ut...


Så jag la till den här bara för att ge en lite mer sann representation av hur jag faktiskt ser ut/känner mig när jag är osminkad.

Tycker du om disneyfilmer?
ÄR HAVET VÅTT?!?!?!!?!?!?!?!!??

Hur var ditt första hångel?
HEMSKT! Alltså det var så dåligt och jag tänkte typ "jaha det är så här det är". Blev så förvånad nästa gång jag hånglade och det var mysigt.

Om du bara fick äta en färg på mat för resten av ditt liv, röd, grön, beige, gul eller blålila, vilken skulle du välja då och varför?
Hmm... kanske grönt? Tänker typ allt gott som är grönt: äpplen, spenat, kiwi, ruccola, ärtor, kål, sparris, kronärtskocka, broccoli, avocado, gurka, zucchini, vindruvor och mojitos! Men rött är ju också sjukt gott: äpplen, krabba, jordgubbar, hallon, vattenmelon, tomater, körsbär och rödbetor to name a few. 

Nar grät du senast?
För ett par dagar sedan när jag såg La Vie En Rose. Den är ju så stört tragisk!

Vilken är din favoritstad i världen?
Stockholm? London? Berlin? New York? Paris? Det går nog inte att välja. Alla är bäst på sitt sätt. 

Vilken kroppsdel är du mest nöjd med hos dig själv?
Ögonbrynen och käkbenen.

Vad faller du för?
Killar som inte är som alla andra och som förstår sig på mig. Blir också lite extra knäsvag av blågröna ögon och skägg.

Och vad tror du att andra faller för hos dig?
Att jag är empatisk? Heh? Kanske att jag skrattar mycket och är tycker det är roligare att ställa frågor än att prata om mig själv.

Och till sist – vad önskar du just nu?
Ett varmare klimat och att jag blir frisk (den här flunsan vill aldrig släppa taget). En påse pengar vore inte helt fel heller och när vi ändå håller på kan vi väl önska att vi var ute i skärgården på bryggan med gårdagens tidning, radioprat och fiskmåsskri i eftermiddagssolen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0