HP 1

Okej här börjar bildregnet. Först hade jag tänkt att visa en classy selection av de allra snyggaste eller viktigaste bilderna, men sen tänkte jag whatthafack, det här är ju ändå i grunden en Harry Potter-blogg. Jag kan ju inte banga på en chans att få pottra sönder bloggen med en miljard bilder. Så jag visar allt!

Måste dock varna för spoilers om man kanske vill besöka Warner Bros studio tour själv och vill att det ska vara värsta överraskningen. Ni får helt enkelt ha tålamod och låta bli att läsa vidare och tänka på alla stackars Potter-fans som inte har möjlighet att åka till London och som kommer älska det här.

NU KÖR VI!

Här har vi gänget på stationen. Hanna, Polly, Tasha och vår alldeles egna Harry. Vi var så jävla taggade.


Den här bussen hämtade oss på Watford Junctions tågstation och när jag såg den komma pep jag som en liten knähund.


Känslorna var blandade.


När vi kom fram började jag studsa. Jag kunde liksom inte hålla mig.


Polly kände precis som jag.


Inne i entrén hade de bilder på alla de stora karaktärerna i olika åldrar och kostymer. Mest av alla älskade jag förstås Neville.


I kön fick man se lilla skyffet under trappan och sedan fick vi gå in i ett mörkt rum där vi väntade på att få gå vidare in till biografen där vi skulle få se en introduktionsfilm. Alltså åh! SPÄNNINGEN! Filmen avslutades med att Daniel Radcliffe, Emma Watson och Rupert Grint säger typ "welcome" och då åker bioduken upp som en ridå och bakom...


VAR DÖRREN TILL THE GREAT HALL!


Dörrarna öppnades och...


VI VAR INNE! Jag kunde lisom inte släppa var vi var.


Längs med väggarna hade de kostymer från de olika elevhemmen.


Ravenclaw. 


Moaning Myrtles skoluniform.


Gryffindor! Guiden ställde massa frågor om salen och kostymerna och jag svarade förstås på alla.


Hufflepuff med Cederic Diggorys gula outfit som han hade på sig under the Triwizard Tournament.


Allt var så himla detaljerat och fint.

HPs första skoluniform från De Vises Sten.


Bakom Hagrid ser man timglasen som mäter de olika elevhemmens poäng som leder till elevhemspokalen. Kom på att jag faktiskt aldrig sett den i filmerna men den står där hela tiden. 

Mad-Eye Moody och Professor Trelawney.


The mighty Albus Dumbledore.


Kul fakta om Snapes kostym är att det är den enda som aldrig ändrats genom alla filmerna (sånt man kanske inte tänker på) med undantag för sista filmen när hans cape gjordes ett par decimeter längre för att det skulle bli mer dramatiskt när han gör sin flykt från den stora salen.


En till sak jag aldrig tänkt på är att stenstatyerna som håller i lyktorna längs med väggarna är de olika elevhemmens djur (sånt som står i böckerna men som man inte märker att de faktiskt gjort i filmerna).


Miniatyr av salen och modell av taket.


Dekorationerna och kostymerna från vinterbalen i Den Flammande Bägaren.


Perukerna och kostymerna i mitt ♥. Fleur Delacours outfit är precis lika drömmig i verkligheten som den ser ut att vara i filmen.


Killarnas sovsal!


Allas trollstavar. Igen: allt arbete som lagts ner på det här är helt otroligt.


Erised-spegeln och porträttet av den tjocka damen.


Vi fick Harry Potter-pass som man kunde titta i medans man kikade på alla grejer. Där fanns lite olika uppdrag som man kunde följa och så fick man samla stämplar.


Julkläderna från De Vises Sten.


Gryffindors common room (vad heter det på svenska? Elevrum?) samt alla kostymer från Fången Från Azkaban.


Ett skelett och den stora klockan.

Marodörkartan.
 

Rektorns kontor var nog min allra största favorit. Allt var så perfekt gjort och jag upptäckte så många detaljer som jag aldrig lagt märket till förr. 


Bara en sån sak som rummet som ligger bakom den här pelaren (vet att det inte syns bra på bilden för det blev så mörkt). Ett helt rum som är lika väldekorerat och genomarbetat som resten av "kontoret". Blir liksom så impad/lycklig över att de bryr sig om att göra det så realistiskt som möjligt istället för att tänka "äh ingen kommer märka om vi smäller upp en vägg här istället för att bygga ett till rum som ändå inte riktigt syns i filmerna".


Tycker det känns lagom att avsluta första HP-inlägget med lite fina pryttlar. Tycker att professor Slughorns timglas är så jäkla läckert och jag ville nästan krossa glaset och sno den gyllene kvicken. Vill att den ska vara min lilla fågelkompis. 
 

Kommentarer
Postat av: Danielle

Ja men visst, jag DÖR. Men fick man peta? Man vill ju verkligen, verkligen peta.

Svar: Man fick inte peta så mycket som man ville förstås. Men de hade en del interaktiva grejer som jag kommer visa senare.
MittHogwartsliv

2014-02-16 @ 23:14:36
Postat av: Frida

Åh wow wow wow!!!! fy vad häftigt!

2014-02-17 @ 15:27:45
URL: http://1337please.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0