HP 3


Så fortsätter bildregnet från bästa dagen någonsin. Här med lite schyssta outfits och brasor från trolldomsministeriet.


Dolores Umbridges rosa outfits. Kul kuriosa som jag inte lagt märket till i filmerna är att de gjorde hennes kläder mer aggresivt rosa ju ondare hon blev.


Vem vill inte ha ett kontorsjobb här?


Familjen Blacks gobeläng. Älskar hur de gjorde den i filmen, mycket bättre än versionen jag hade i huvudet.


Sen var det dags för butterbeer och varmkorv. Eller ja kamomillté för min del. 


The Knight Bus ♥


Tom Riddles grav


Privet Drive ♥


James och Lily Potters hus i Godric's Hollow.


Världens kanske finaste bro.


Schackpjäserna från De Vises Sten.


Grindyloggs och Inferi.


Tash sa "Omg! That's me without my clothes on".


Ett stycke Nearly Headless Nick och mrs Norris.


Alla sköningar från Gringotts.



Läbbiga Fenrir Greyback och en sjöjungfrukropp.


Fawkes ♥


Alltså de var ju inte direkt dåliga på att skapa skitläbbiga varelser.


De här vaxdockorna var så sjukt realistiska! När jag tittade på Dumbledore kändes det som att han när som helst skulle öppna ögonen och skrämma livet ur mig.


Mini-Voldy.


Dobby :( :( :( ♥


Grawp


Älskar Thestralerna!


Aragog var mest läskig.


Drakar och ett stycke Basilisk.


Buckbeak.


Runt hörnet möttes jag av den här synen och mitt hjärta stannade helt och hållet. Diagongränden 


Det finns liksom inte tillräckligt med ord för att beskriva hur fint allt var.


Alla färger, skyltar, pryttlar och liksom det välplaserade dammet 


Vill helst av allt bo ovanför Flourish & Blotts.


Och köpa en liten uggla här.


GAH! GE MIG EN PYGMY PUFF!


Ville stanna där för alltid.



Alla skisser och modeller 


Och sist men såklart inte minst, den bästa modellen av dem alla.


Ljuset skiftade så man fick se slottet i alla sorters dagsljus och sedan hur alla ljusen i slottet tänds när det är natt.


Helt magiskt!


Växthusen ♥ Allt är så välgjort och detaljerat.


BBuhuhuhuhuhuu, hej då Hogwarts!


Vid utgången var väggarna täckta av trollstavsaskar med namnen av alla som varit med och jobbat på filmerna.


Så himla fint! De här med toffsarna var mina favoriter.


Utgången ledde förstås raka vägen in i deras gift shop. Ville köpa allt men hade inte råd. Till exempel ville jag ha en av de här tröjorna...


...åtminstone fem trollstavar...


...en pygmy puff och lite gosedjur...


...och ALLT godis.


Man kunde till och med köpa en komplett skoluniform. Alltså skulle aldrig ta av mig den!


Buhuhuhuhuhu vill ha allt!!!!


Men jag var duktig och höll hårt i plånboken. Med tungt hjärta sa vi hej då.

Och hoppade på bussen igen. 

Jag ger hela upplevelsen 12 av 10. Tror det är omöjligt att vara ett HP-fan och inte älska det här! Åk! Åk nu! Norwegian har reabiljetter till London nu så kom hit på semester och passa på att uppleva HP på riktigt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Cool!

2014-02-25 @ 21:01:57
Postat av: Malin Aurora

Alltsååååå<3<3<3<3

2014-02-25 @ 22:42:51
URL: http://vildblommor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0