När vi lekte lyxliv

Alltså ja, här kommer berättelsen om min fantastiskt fantastiska födelsedagshelg. Jag önskar att den hade varit bättre dokumenterad men min kamera har helt gett upp (fokuset är urkasst) och jag vågade liksom inte ta bilder för det var så fint överallt och ingen var liksom turistig med kamera så jag blev nervös när jag fiskade fram min gamla D3000 ur väskan. 

I alla fall! Här kommer helgen...


Jag mötte mamma på hotellet strax innan tolv och vi blev välkomnade av vår personliga butler Christian som var hur smältgullig som helst. Vårat rum var galet fint, med världens skönaste säng...


...superläckert badrum...


...schyssta produkter...

...OCH FETASTE UTSIKTEN! Alltså jag som är en riktig tågstationsnörd och som tvärälskar St Pancras var helt i eld och lågor.


På tv:n stod det "Welcom to St Pancras Renaissance Hotel" och bredvid en nespressomaskin(!!!).


De hade übergulliga bokstöd som jag ville sno med mig hem. "Vadå? Det är väl complimentary?" skämtade jag hela tiden. Mamma tyckte inte jag var rolig.


Knapparna som man tryckte på om man ville kommunicera med städfolket. 


Bäst av allt var såklart att de hade en badanka.


Vi fiffade till oss lite grann innan vi gick ut på stan.


Men först tog vi en titt på lite andra delar av hotellet. 


Det här är Chambers Lounge där man bara får vara om man hyr ett av rummen i vår särskilda flygel (vi bodde ju liksom i en minisvit men det låg bland supersviterna så vi fick ju special treatment). I Chambers Lounge bjuder de på frukost, afternoon tea och "pre-dinner canapés and drinks". Man kan också gå ner dit när man vill och be om ett glas vin eller lite fika, det ingår liksom när man bokar de här rummen.


Back in the days när hotellet öppnades (1873) var det här liksom ankomsthallen där folk gjorde entré. Det märks för trappan hade såna där långa trappsteg som man inte kan gå vanligt i, man måste liksom skrida ned för dem.


Vi åkte in till stan för att titta på fina grejer. Mamma köpte en dunjacka, träningsskor och en fin tröja. 


Vi slog oss ner på Imli på Wardour Street som är en indisk restaurang där de serverar (enligt dem) indisk street food. Vet inte hur autentisk maten egentligen är men det var väldigt gott och solen sken. 


Efter ett par timmar på stan var vi ganska nöjda...och vi ville ju tillbaka till hotellet.


Alltså har ni någonsin sett ett sånt vackert hotell???


Lite som att vara på Hogwarts.

Utsikten över lobbyn.

Efter en till titt på hotellet gick vi ner till deras gym för att vara hurtiga.


Sjukt peppad gymtjej.


När vi svettats klart och bubblat lite i bubbelpoolen gick vi upp till Chambers Lounge för att dricka fördrinkar och äta canapéer. DÖDSGOTT! Vi hade tänkt gå ut och äta efter det här men var helt proppmätta och lite fnissfulla på vinet så vi tog en promenad till affären, köpte lite jordgubbar och körsbär och gick upp till rummet igen.


Och avslutade kvällen med bubbelbad och bär.


Under natten vaknade jag flera gånger och trodde det var morgon (typiskt födelsedagsnätter) och sa till sist till mamma "men hallå är det inte dags att sjunga snart" då tittade mamma på klockan och sa nej. Tydligen var hon bara 06.00. Jag somnade om och till slut vaknade jag av lite prassel, tätt följt av "ja må hon leva" och jag gnuggade ögonen och fick presenter. Den här var störst och jag tänkte "NÄMEN???".


Svenskt Tenn??? Va??? Blev helt tokglad för i paketet låg såklart väskan jag hade önskat mig. Trodde aldrig att jag skulle få den, hade liksom bara låtsasönskat på bloggen som man gör när man drömmer om saker man aldrig kommer få på riktigt. Studsade upp och ner i sängen som ett litet barn.


Efter en vända till gymmet högg vi in på frukostbuffén. Jag började med rökt lax, scrambled eggs och en croissant. Mitt nya fitnessliv fick liksom ta paus, om det är någon dag man inte behöver räkna calorier så måste det vara ens födelsedag.


SÅ GOTT!


Hotellet var fullt av vackra orkidéer. Kunde inte sluta titta på dem.


Spexigt alternativ till kristallkrona.


Min världsasnygga mamma.


Mammas försök att fota mig gick inte lika bra, men det syns att jag är en glad 23-åring.

Andra vändan av frukosten blev melon, ananas, jordgubbar, fransk blåbärsyoghurt och en liten belgisk våffla med sirap. NOMNOMNOMNOMNOM!

Mer blommor...


...och en mindre suddig K.

Blev verkligen helt kär i utsikten över tågstationen och älskade att höra surret.


Världens dröm.


Vi tog tåget till Ladbroke Grove för att ta en titt på Portobello Market (längst ner på marknaden nära Ladbroke Grove-stationen ligger nämligen massa bra stånd med vintagekläder). 

Men det var blåsigt och regnigt så vi hoppade in på närmaste nagelsalong...

...och fick pedikyr!!!

Väldigt kittligt men också sjukt skönt. De tar bort så mycket död hud att det känns som att fötterna är en storlek mindre efteråt.


Älskar att ha min mamma här! Vi gör alltid så mysiga saker och eftersom hon varit i London tusen gånger är det aldrig någon press på att man ska hinna se olika grejer. Vi tar det liksom lugnt, njuter av varandras sällskap och tar hand om varandra.





När vi var klara tittade vi i ett par butiker till innan vi tog en sväng till Angel för att sedan åka tillbaka till hotellet.

Där det var dags för afternoon tea. De här minivarianterna av citronmarängpaj var gudomliga.


Det serverades förstås scones...


...och det erbjöds en uppsjö av tesorter.


...och olika sorters perfekta macaroons.


En mamma, två sorters ljus.


Efter alldeles för mycket gott tog vi på oss våra morgonrockar och somnade en stund på rummet.


Pre-fiff bild. 
 

Hade köpt ny mascara från Benefit på eftermiddagen med födelsedagspengar jag fått från syrran. ÄLSKAR den mascaran, fransarna blir sjukt långa och ser nästan ut som lösögonfransar. Firade min nöjdhet över sminket med selfiekavalkad. Fixade sedan håret, klädde på mig något som inte var min pyjamas och hoppade in i en taxi...


...till Byron! 


Efter en månads strikt diet och en helg i överdådig lyx kändes det helt perfekt med smaskiga hamburgare, pommes och avslappnad klädsel.


Gästerna var mina allra närmsta. Älskade Felicia...

Mamma och förstås Danny som inte fick vara med på bild för han satt för nära. 


Jag åt den enda burgaren jag kan äta där (Veggie) men den är svingod! Portobellosvamp med grillad paprika, spenat, vitlöskaioli och getost. Efter maten tog vi en taxi hem till mig så Felicia kunde ge mig min födelsedagspresent.


Och JÄVLAR va fint hon hade fixat! Hon vet hur viktigt jag tycker det är med fjantiga saker som ballonger och tårtljus när man fyller år och hon liksom åh! Bara fattar! Blev alldeles till mig.


Ett stycke fin flintis som gömmer sig bakom blommor. 




OCH PAKETEN! TITTA VILKA STORA PAKET! Hade ingen aning om vad det kunde vara.

"Open me first" stod det på ena paketet, jag löd och slet snabbt upp pappret.


INNUTI VAR EN STOR LÅDA FULL AV FRUKT!


Blev stormförtjust (syns det eller???) och väldigt exhalterad för jag började misstänka vad som var i det andra stora paketet.


OCH JAG HADE RÄTT! DET VAR EN JUICEPRESS!


Det här kommer ju bli så himla bra för mitt nya fitnessliv. SÅ GLAD. VÄRLDENS BÄSTA PRESENT. Jag gick och la mig med en varm känsla i magen. Helt klart topp 3 på listan över de bästa födelsedagarna. 


Morgonen efter tog vi en sista sväng ner till hotellets spa-avdelning för ett dopp i poolen. Jag försökte fota lite men linsen immade igen på en halv sekund.

Det var i alla fall väldigt fint där nere och väldigt skönt att bada bubbelpool.


Eftersom det var sista gången i Chambers Lounge vågade jag fota lite mer.


De hade verkligen sjukt mycket gott att välja bland.


Massa sorters färskpressad juice.


Flingor, sylt, frukt och nötter.

Sen sträckte vi ut oss på sängen och sa adjö till vårt lilla rum, sjumeters takhöjden och tågstationsutsikten och sa "vi bara måste komma hit igen".
 
Så slutar min födelsedagshelg. Den var så jävla lyxig och overklig. Helt enkelt en underbar dröm!
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Alltså WOOOW!! Jag älskar när du lägger upp sånna här inlägg med en massa fina bilder. Och dios mio vad snygg din mamma är! Och du också såklart :) Grattis i efterskott!!

Svar: Tack gullis! Ja jag borde bli bättre på att ta med mig kameran, har blivit lite instagram-lat, men behöver egentligen en ny kamera, min gamla är inne på absolut sista refrängen. Puss!
MittHogwartsliv

2014-02-11 @ 08:50:51
URL: http://1337please.wordpress.com
Postat av: Anonym

Sååååå mysigt !

2014-02-11 @ 20:39:15
Postat av: Emmy

Asså världens finaste inlägg och du verkar ha haft världens bästa födelsedag. Vill också bo på det hotellet! Tycker precis som din syster att födelsedagar ska firas i flera dagar, helst en vecka. Grattis i efterskott och säger som kommentaren ovan att HERREGUD va snygg din mamma är!

Svar: Tack snälla! Alltså rekommenderar det verkligen till tusen men det är fruktansvärt dyrt så man får spara väldigt länge eller bli bjuden av en riking. :)
MittHogwartsliv

2014-02-12 @ 21:00:29
Postat av: Mel Gibson Les Paul

Ja himlars vad snygg hon är! Och rik tydligen. Henne skulle man vara gift med.

Svar: Haha!
MittHogwartsliv

2014-02-13 @ 13:51:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0