Hösten ni aldrig såg


Jag hade spelning på The Water Rats och Felicia fyllde år och vi firade med världens smaskigaste pannkakstårta.


Jag repade en del hemma hos Hanna som har Londons fetaste utsikt, och på vägen hem bytte jag alltid buss vid ett glittrande Trafalgar Square.


Tasha hade releaseparty för sin hitskiva Gather And Run. Hanna var förband och jag spelade trummor och sjöng stämmor i hennes band.


I Walthamstow bygger de ett nytt lägenhetskomplex och vi passade på att vandalisera lite.


Det blev några dimmiga kvällar ute i Dalston med det här sköna gänget. Alltid med förfest hemma hos Arianna och Joe.


Jag och Felicia hade middag med en massa coola brudar för att ha intellektuella konversationer och debatter. Efter några timmar fick jag och Marie nog och kollade på "cats stealing dog beds" på YouTube.


Lisa flyttade till London från Melbourne och det blev kombinerad housewarming och födelsedagsmiddag när hon fyllde 25. Hon hade slagit på stort och bakat prinsesstårta. GOTT!


Det blev höstkallt och jag bakade världens godaste (och snyggaste???) paj gjord på sötpotatis, purjolök, morötter och en massa andra smaskigheter.


Adam hälsade på tillsammans med sin lillebror Peder. Vi mös på stan och spelade alfapet på pub.


Jag spelade på Songwriter's Circle med det här coola gänget. Polly kommer ju bli megastjärna (jag menar, hon är 18 och har redan varit förband åt Muse på Stade de France) och Denai Moore är ju redan superstar, så jag kommer nog behöva rama in den här bilden som bevis på att jag faktiskt är kompis med de här tuffingarna.


Min älskade mamma kom och hälsade på. Vi åt lunch på Wahaca, gick på London Zoo, tittade på skojiga filmer och gick till världens bästa fot-tant på Chapel Market för att fixa fötterna. Typiska lyx-grejer som man bara gör när mamma hälsar på.

Felicia och jag gick på dejt på Rasa. Bästa vegetariska syd-indiska maten i hela London. Allt på deras meny är gott! Det ligger i Stoke Newington och om man hellre äter kött kan man gå till Rasa Travancore som ligger tvärs över gatan.


Första torsdagen i månaden har de flesta gallerier öppet till sent på kvällen. Just den här första torsdagen så bestämde Danny och jag att vi skulle hinna med så många som möjligt (utan att skynda ut från utsällningarna) och jag tror vi hann med 6 gallerier. Vi hade nog hunnit fler om det inte varit för att den sista utsällningen var fyra våningar med massa videokonst. Hursomhelst så var det himla kul och sjukt kulturigt. Älskar ju kultur! 
Det här fotot var jag tvungen att ta en bild av för det ser precis ut som hur min kompis Molly skulle sett ut om hon hade hänt på 70-talet istället för nu.


En annan date night på thairestaurangen Rosa's vid Spitafields Market där de har väldigt god mat.


Songwriter's Circle på The Paradise när Alex spelade och en annan spelning på Floripa i Shoreditch.


Mysko techno och hårdkokt power-punk på Catch.


November var solnedgångarnas månad och jag hängde med Nadine på Yumchaa i Camden.


Pub Thursday med bästa Harry och Nathan.


En annan pubvistelse, här med Bobby och Amy på The Old Queens Head. Deras veggie roast är sjuuukt drömmig.


Vi lärde oss allt om olika indiebolag och efter det hoppade jag på tåget till Manchester för omgång nr 2 i studion.


Det var väldigt stressigt men också himla kul förstås. 


Alltså OJ vad jag älskar det här pianot! Mina arma pianofingrar verkligen törstar efter riktiga tangenter och det där liksom djupa ljudet och vibrationerna när noterna fladdrar runt i pianot. ÅH! 

Sen blev det december. Granen åkte upp och vi gick på superkul julspelning på The Hackney Attic (alltså högst upp i biografen som heter Hackney Picture House). Den var fyra timmar lång och de lyckades klämma in 22 artister.


Jag såg Thea spela på The Jazz Café i Camden och åt middag med Stefan vid St Katherine's Dock som ligger typ vid Tower Bridge.

Sen var det dags för att köpa julklappar och jag var lite frustrerad över de olika valen jag hade när jag letade efter presenter till mina brorsbarn Gustav och Ingrid. I den här affären fanns det liksom en hylla med leksaker och alternativen var antingen vapen, vapen, vapen, iron man, drake med iron man-motiv, vapen och monster trucks ELLER ponnyhästar, Barbiedockor i rosa, prinsessgrejer, låstsassmink och vad som helst egentligen som kan tänkas var rosa, glittrigt och med lite fjärilar på. Det fanns inte ens ett vanligt pussel med typ djurmotiv. Det är liksom antingen DEATH BY ROBOT GUNS eller fairytale butterfly magic pinkness. 
Till slut gav jag upp och köpte fingerskateboards och en ponny. Paketen blev fint inslagna i alla fall...
 

Jag bytte dissetation-ämne i sista minuten och ett tag kändes det som att jag bodde på British Library. Under min research upptäckte jag till min förskräckelse att de flesta böckerna var som att läsa matteböcker.


Lagade mycket olika sorters soppor beroende på vad min pound-a-bowl-kille hade i lager. Till exempel lagade jag världens godaste rödbetssoppa. Ska lägga upp recept snart! Väldigt lätt och supersmaskigt.

Sen hälsade pappa på ♥ Vi fick julstämning av all julskyltning, gick på puben mitt på dagen och traska runt på Winter Wonderland.
 

Jag gjorde en musikvideo av alla små filmsnuttar jag fångat under sommaren och sa hej då till ett väldigt juligt London för att åka hem till Sverige en stund. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0