First Wives Club

Eftersom jag numera är arbetslös har jag haft lite extra tid över för att göra onödiga saker som att titta på Netflix varje dag. Tänkte dela med mig av mina favoriter så ni kan titta också!

Första filmtipset är en av mina favoritfilmer från när jag var liten; First Wives Club.


Annie, Elise, Brenda och Cynthia har varit bästa vänner under sina collegeår och lovar på sin examensdag att alltid hålla ihop. 

20 år senare har de ingen kontakt. De har spenderat hela sina liv åt att hjälpa deras makar till framgång och nu har de alla blivit lämnade av sina män för någon yngre.
 
När Cynthia tar livet av sig möts Annie, Elise och Brenda på hennes begravning och vänskapen väcks återigen.


Efter begravningen blir allt ännu värre på hemmafronten. 

Men istället för att fortsätta vältra sig i självömkan bestämmer de sig för att de har fått nog.

Istället tänker de krossa sina föredetta makar och låta dem smaka på sin egen medicin.


Jag vill självfallet inte spoila vad de gör för att göra livet surt för sina män, men de sätter verkligen dit dem.

Det är en så himla bra film om hur viktigt det är med äkta vänner och riktig girlpower. Sen har vi liksom Diane Keaton, Bette Midler och Goldie Hawn. ÄLSKAR DEM ALLIHOP! En film som är värd att se om flera gånger.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Love it!

2014-06-05 @ 23:18:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0