Maj enligt telefonen


Första maj firades i Rochester. Vi var där hela helgen för deras "May Day Chimny Sweep Festival". Hela staden fylls av människor utklädda till sotare och en massa morrisdansare. Det är himla spexigt.


Rochester är så himla fint och när vi var där var blommorna sitt allra blommigaste och vädret var alldeles strålande.


Vi kikade in i den asköttiga katedralen som säkert är lika stor som hela staden.


Ett stycke fint träd och ett stycke slottsruin.


Ett stycke peppad karl (två dagar efter den här bilden togs flyttade han in hos mig).


Jag fick en till bröllopsinbjudan, den här gången till min kusins bröllop. Tyvärr kommer jag inte kunna gå :(


Sen kom nästa stora inlämningsdag! Allas våra slutproduktioner skulle lämnas in och det var så jävla pirrigt.
 

Sen hände den här kvällen. Jag får tyvärr inte berätta vad vi gjorde eller vart vi var någonstans, men alltså....om det här projektet går vägen kommer jag bli så himla lycklig.


Danny jobbade på att kamma hem lite pluspoäng mitt i flyttkaoset och överraskade med rosbukett. "IIIH! It's got all of my favourite colours in it!" sa jag. "I know" svarade han och såg jävligt nöjd ut.


Sista inlämningen/presentationen var den 12:e maj. Den kvällen drog jag ner rullgardinen och sov 8 timmar i sträck utan att vakna för första gången på flera veckor.


Sen kom den här snyggingen på besök! Min syster var här en hel helg och jag hade temat #treatyourself2014 och unnade mig nya grejer, restaurangbesök och allt sånt som man kan tänka sig behöva efter tre års studentsnålande.


Lökig systerselfie nr 1.

Vi var såklart exemplariska barnbarn och skickade gulliga vykort till mormor och farmor. 

Vädret var alltså helt smashing hela helgen och på söndagen begav vi oss till Hampstead Heath.


Vi började med en kort promenad följt av morgonfika på det här lummiga trädgårdsfiket. SÅ MYSIGT.


Sen var vi liksom för upptagna med att ha trevligt och jag glömde bort att fota hur fint allt var. Fast...e... en löig systerselfie hann jag visst med.


Sen åkte vi till Waterloo och promenerade längs med Southbank hela vägen till London Eye, över bron och sedan hela vägen bort till Shoreditch. Helena fick knäpp och ville att jag skulle ta bilder på henne vid varje telefonkiosk.


Glasgurkan.


Söndagen avrundades på Le Mercury med rosé och lax, följt av lite sköna drinkar på Wenlock & Essex. Nomnomnom.


Sen tog jag inga mobilbilder på nästan två veckor. Förutom den här tragiska som var något slags försök till att dokumentera ett recept på vegoburgare. Tror jag gav upp eftersom bilderna blev så obloggiga.


Alltså ja jag vet inte riktigt varför jag slutade fota samtidigt som jag tyckte det var skitviktigt att fota den här lilla rondellpalmen... tja... den bor i alla fall tvärs över floden från Hanna och Tasha där jag var på middag.


Sista maj avslutades på Three Compasses på Ridley Road i Dalston. Noemie hade bjudit dit oss för att kolla på ett band som beskrev sin musik som "french electro jazz". Jamen det låter kanske spännande...tänkte vi... MEN DET VAR SÅ HIMLA DÅLIGT! Alltså vi skrattade så himla mycket för det var så komiskt dåligt. Nåväl, det bjöds i alla fall på trevligt sällskap och natten var ljummen och skön.

Sista bilden som togs i Maj var den här, pga blev beordrad av Danny. "This is the most mystical and spiritual place in all of Hackney" sa han "take a picture for me please". Jag ifrågasatte det inte ens. Jag är liksom van vid att vara med den här knäppisen. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0