Början av den stora summeringen

Okej kompisar, vi har ju lite att ta igen så jag tänkte börja med lite utav en summering av allt som hände under sommaren och hösten som ni kanske inte fick hänga med på. Så gott som alla bilder är skruttiga, oredigerade mobilbilder som har cirka noll artistiskt värde men som ändå hjälper storyn lite grann. HÄNG MED!

Där runt midsommar åkte jag hem till Sverige en helg för att 1. frysa ärslet av mig i en vecka och 2. äta sunkpizza med Matilda och Nisse.


Men hann också klämma in lyrrig fisklunch med pappa...


...ett par vintagefynd...


Och förstås en himla massa öl med gänget på Wolmars.


Jag var fyra öl-full och fick så himla mycket feeling av stockholmshimlen...

Och drog till trädgården där jag hade sommarens bästa kväll med bland annat Albin och fem främmande amerikaner.

När trädgården stängde tog vi fylletaxi hem till ön och vi var så sanslöst fnissiga och hade så jävla mycket feeling när vi åkte över bron.
 
 

Sen var det helt plötsligt dags att åka hem till London.


Det var sjukt blommigt överallt och jag drack bärsa med Nathan på the Faltering Fullback.


Jag "sökte jobb" vilket mest innebar att ligga på taket i solen med sjukt mycket ångest som jag dämpade med Harry Potter och isté.


Var hemmafruig och lagade spännande rätter så fort det inte var för varmt för att stå i köket. Till exempel rödbetsrisotto.


Jag och Danny tog kvällspromenader nästan varje dag och spanade på gulliga hundar som satt i fönstrena.


Jag hade blivit inbjuden till att spela på en Kinks-tributekväll på baren där de spelade tillsammans som ett band för första gången. Det var ett sjukt märkligt upplägg och jag spelade såklart den enda Kinks-låten som ingen i publiken kände igen. Men det var väldigt mysigt och det lilla rummet var fullt av cirka hundra extrema Kinks-fanatiker som jag lyckades få med på körsång i en av mina låtar.


Bloggen tynade bort sakta men säkert. Inläggen om Italien var nog det enda ordentligt bloggiga jag gjorde på hela sommaren.


London fortsatte vara sjukt varmt och jag försökte matcha Islingtons alla pasteller med mina nya sommarkläder.


Nathan och Harrys band Rebel Actors hade sommarens bästa spelning i Camden. Det var SÅ JÄVLA SVÄNGIGT. Nu har tyvärr bandet splittrats och jag kan inte förstå varför. DE ÄR JU SÅ JÄVLA BRA.


Samma kväll kutade jag ner till Spiritual Caipirinha Bar för att säga hej till Raf, George och massa andra kompisar som var där. Ett superspexigt folkband spelade med cello och tvättbräda och på toaletten hittade jag ett skojigt klotter som jag smsade till Felicia (det slutade ju inte så bra med vår gamla rummis Olivia om ni minns...?). 

Överlag var London bara så jävla skitfint. Jag och Danny gick på open air cinema vid kanalen och drack té i termos vid fontänerna utanför Central St Martin's College.
 

Jag hade provpass på LUSH och hoppades så in i bängen att jag skulle få jobbet.


Sen drog jag en sväng till Manchester och finlirade lite i studion på min jävla EP som aldrig släpps.



Manchester var också förbannat fint i sommarsolen och på vägen tillbaka till London åt jag lyxig take away från Carluccios.

Tillbaka i London hade Jenny (eller Delaire som hon kallar sig på scen) EP-släpp på St Pancras Old Church där min gullis Joe var förband. Jenny hade hyrt in sjukt mycket ljus och såg ut som värsta popstjärnan.


Sen en skittidig morgon åkte jag långt ut i Surrey där det fanns fler hagar än hus.


Jag skulle nämligen på Kirstie och Robyns möhippa. Vi skulle spela paintball från tio till tre och jag var sjukt skeptisk.


Här har vi andra delen av gänget som var lika skeptiska som jag.


Så här såg Anna och Anna ut redan efter de första två matcherna. Alltså FY FAN! Det var det värsta jag gjort. Det gjorde så jävla ont och jag var så sjukt stressad över hur högt alla gevären smällde och det gick liksom inte att gömma sig någonstans.


Kirstie var glad i alla fall och en del av gänget verkade ha kul, men jag tror många bara höll masken.


Efter flera timmars skräck och smärta fick vi åka hem till Robyn och Kirstie på förfest innan vi åkte in till stan på party.


Här är ett par jävligt sunkiga bilder på den sunkiga megadrinken som vi drack på det sunkiga stället vi var på. Eller alltså det var ju en flaschig cocktailbar i Shoreditch men den var full av äckliga killar som taffsade och inte lät en vara ifred. Jag blev också nästan tvånglad av en tjej som jag hade pratat med (jag trodde vi var kompisar, hon trodde jag flörtade) och i ren chock och irritation skrek jag "I'M IN A COMMITED RELATIONSHIP DAMMIT!".


Måndagen efter den här helveteshippan hade jag i alla fall min första dag på LUSH. Jag var himla glad i svart och vitt och var jättenervös.


Utanför butiken hade de smällt upp en dubbeldäckare med bar där de enbart serverade Pimms. Vi fick gratisbiljetter och hängde där den soligaste eftermiddagen i juli. Jag och Otis blev bffs men det blev en kortlivad vänskap eftersom han inte fick jobba kvar under hösten.



1:a augusti fyllde Danny år och vi firade med två sorters paj och ett bad i fontänerna vi St Martin's.


Mitt badrum började sakta men säkert likna en LUSH-affär.


Jag kände mig ganska kär.


OCH SEN KOM FELICIA HEM OCH JAG GRÄT GRÄT GRÄT av lycka och sen GRÄT GRÄT GRÄT jag lite mer när hon berättade att hon bestämt sig för att åka till Malawi i fyra månader.


Jag och Danny såg Flamingods på The Lexington och sen fick jag träffa Gudrun på homeparty på SOAS.


Vi gick på vetenskapsmuseum och Danny var sjukt störig och snodde rullstolarna vid ingången och sa något i stil med "but it's a part of the exhibition".


Läskiga typer utanför museet. 

Augusti började lida mot sitt slut och jag fotade pastelliga dörrar och lagade vegetarisk husmanskost.

Kommentarer
Postat av: Frida

Va kul med recap!! Kan du inte skriva om hur det är att jobba på lush? :)

Svar: Absolut! Det kommer jag till snart men jag tar en sak i sänder. :D
MittHogwartsliv

2015-01-09 @ 22:13:17
URL: http://typfinasaker.tumblr.com
Postat av: Caroline

Vad härliga bilder, roligt med summering av allt som hänt! :D

2015-01-30 @ 10:11:13
URL: http://www.wingqvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0