MUSIC PLZ

Här kommer lite musikfavoriter från lite balla babes som jag älskar. 


Min kompia Charlotte, eller CeCe som hon kallar sig, är inte bara världens babe, hon är också en jävel på att skriva låtar. Den här refrängen satt fast i skallen hela hösten.
 

Den här gamla skönheten av Judee Sill fick ett helt nytt liv i mina öron när jag fick höra Frida Hyvönens cover.


Den här covern har ju redan hypats en miljon gånger men den här hösten var den som ett konstant soundtrack och gav verkligen extra värme när november kändes fett trist.


Jag var först inte helt förtjust i FKA Twigs och fattade inte hypen, men en dag fick jag feeling och blev lite kär i EP2.


Rae Morris är en ny dyster poptjej från England och jag diggar hennes Bat For Lashes-vibes och hennes sköna röst. 


Min älskade Nadine har släppt en ny singel så den måste förstås hamna med på listan över coola musikbrudar. Älskar hur hon kan skriva så bra pop som ändå känns äkta och orginell.


Här har ni det senaste från The Staves. Jag tycker nog inte att låten är en av deras bästa men älskar deras nya sound! De har jobbat tillsammans med Justin Vernon (Bon Iver) i hans studio och jag tycker att resultatet är strålande. You dig?


Vi avslutar med Ariannas senaste låtar. Får SÅ himla mycket feeling när jag lyssnar på dem. Pefekta förfestlåtar, morgonduschlåtar eller egentligen perfekta för när man behöver lite extra pepp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0