Jakten på ett hem i en stad av knarkarkvartar

Hej livets hjärtisar! 

Nu har jag varit i London i nästan tre veckor och har i vanlig ordning fångats av en enorm känslostorm. Det har varit mycket upp och ner, mycket skratt, lite gråt och en helt del ångest över den omöjliga jakten på ett hem i en stad av knarkarkvartar. Allt är svindyrt (svindyrare än vanligt) och de flesta visningar jag varit på har varit riktiga hålor där golven varit täckta av smutsiga trosor. 

Efter en miljon visningar (okej kanske 15) har jag nu äntligen hittat ett rum i en lägenhet vid Old Street som jag ska få flytta in i den 3:e oktober. Lägenheten är ganska mörk och sliten men mitt sovrum är stort med ett fint fönster och personerna jag ska bo med är väldigt gulliga. Old Street är ganska grått och tråkigt i sig men det ligger bara tio minuters promenad från alla skojiga ställen i Shoreditch och tunnelbanan är bara fem minuter bort. 

Mer uppdateringar om livet, jobbet och alla äventyr kommer strax. Ville mest säga hej så ni förstår att jag inte glömt bort er. 

Walking around London looking like dis. Inget matchar leopardmönster lika bra som leopardmönster. 

Kommentarer
Postat av: Sandra B. En annorlunda reseblogg

Vad spännande att bo i London. Lycka till!

2015-09-25 @ 14:56:20
URL: http://sandrabjork.blogg.se
Postat av: Anonym

Synd att vi inte hann ta en öl men London sprudlade av solsken och var lika underbart som alltid! Hoppas du kommer trivas bra i ditt rum. Och du är lika fab som vanligt! :)

2015-10-06 @ 15:45:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0