Dagen vi hittade julen

Helena hade med sig present från Matilda. 
 
Det var världens finaste lilla undulat som ville bli min nya kompis. Jag döpte honom Mats efter Matilda.
 
Vi började torsdagen med en tripp till Oxford Street för att titta på Selfridges julskyltning. 
 
Den var väldigt fin, men inte lika spännande och kreativ som förra årets.
 
Men de hade väldigt söta cirkushästar.
 
 
Och Jultomtens släde hade ersatts av en discosko.
  
Det här var det allra bästa av hela julskyltningen. Ett supersnyggt pepparkakshus med corgihundar på taket.
 
En liten familj bodde i ena fönstret.
 
Inne på Selfridges hade de en hel julavdelning som luktade kanel och var upplyst enbart av ljusslingor.
 
Sedan gick vi vidare så att Helena kunde turistshoppa. Alla butiker var fulla av superglittriga kläder. Det är tydligen trendigt.
 
Pitstop för semestervåffla.
 
Vidare ner på Wardour Street suktades vi av alla läckra bakverk.
 
HJÄLP!
 
Den gröna cheescaken såg farligt god ut.
 
Sen var vi hungriga igen och gick in på PHO för att äta lite vietnamesiska nudlar.
 
Jag var en dålig bloggerska och glömde ta kort på maten.
 
Men titta! Josefin (Pupen) slog oss följe. Vi hade inte setts ordentligt sedan dagen innan förra julafton och hade mycket att ta igen.
 
Josefin är himla tuff, hon började på juristlinjen men bestämde sig för att flytta tillbaka till London för att fortsätta på musikskolan och vara med sin kärlek. Så himla bra. Älskar en bra story!
 
Vi fortsatte ner på Shaftesbury Avenue och gick förbi alla teatrar. 
 
Hittade ännu mer julgrejer.
 
Fina tjejer.
 
Julstämningen pikade i Covent Garden där det var galet glittrigt och sjukt juligt.
 
Jag gillar egentligen inte jul så himla mycket, men alltså discokulor och massa mysbelysning är ju inte något jag kan dissa.
 
Den enorma julgranen.
 
Julijulijulejul
 
Inne på sainsbury's bestämde vi att vi är tillräckligt vuxna för att äta vad vi vill till middag, så vi bestämde oss för att äta ost och kex. Världens godaste mat!
 
Till "maten" drack vi en flaska amarone som Helena smugglat med sig från Sverige. HALLELUJAH!
 
Nöjd tjej. 
Jag ger första dagen tre av tre kvastar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0