Eurovision, kanaler och mat (vad annars liksom)

Imorgon har jag terminens sista redovisning och på fredag har jag min sista inlämning. Needless to say att jag är dying on the inside, så jag tänkte att vi kunde ta en titt på allt trevligt som hände förra veckan istället. 


Skrotade runt i mina kvarter och beundrade all grönska utanför den hemliga trädgården som bara är öppen en gång i veckan.


Pluggade en himla massa och försökte klura ut vilka ackord jag spelade. Måste gjort fel någonstans för inte sjutton finns det här ackordet?


Sen blev det dags för Eurovision! Jag och Felicia spexade till det med våra allra mest drag queen-aktiga sminkningar och mötte Magda för att åka till SOAS (Felicias skola).


De har nämligen en alldeles egen eurovisionkommitté och hade ordnat fin-fint med hundra ballonger, massa flaggor och 400 chokladbollar.


Jag och Danny hade distansbråk angående vem som egentligen förtjänade att vinna. Jag hejade ju bara på massa tacky bidrag medans han tyckte att man var tvungen att heja på den som har bäst låt. Det märks tydligt att engelsmän inte förstår charmen med eurotrash och en superspexig show. Jag menar hallå Rumänien! Operasjungande Dracula med superviga dansare och vulkanaktig scen.


Lagade mycket god mat. Nya favoriterna är couscoussallad med röd pesto, basilika, spenat och pocherat ägg, och kronärtskocka med vitlökssmör. Kronärtskockorna fick jag för 60 pence styck (alltså typ 6 kronor) och de var bland de godaste jag ätit.

7 grader och regn i slutet av maj botade inte direkt min skoldepp så jag satsade på att köpa massa frukt och grönt på Walthamstow Market för att ge mig själv en vitaminshock. Fick allt på bilden för 4.50 (alltså typ gratis).


Tomaterna och paprikan ungsrostades tillsammans med vitlök, peppar och basilika (alltså min älskade basilikaplanta som fortsatt att växa och gett mig nya blad ända sedan början av februari!).

Danny och jag kirrade som sagt biljetter till Field Day och hade skoj och oskoj hela dagen. Fler bilder och mer om festivaldagen i detalj kommer om några dagar. 


Jag var värsta pluggisen och var i skolan hela söndagen, men när jag var klar åkte jag till Salt House för att se Tasha spela. Hon har verkligen förbättrats dundermycket sedan vi började vår utblidning. Hon skriver galet vackra låtar och sjunger som en ängel. HON KOMMER BLI KÄNDIS!

Vi tog hennes bil ner till Little Venice för att fika och snacka skivbolagsgrejer. Little Venice är ett himla snobbigt område i västra London, men hallelujah vad vackert det är! Vi satt på Café Laville som ligger precis på kanalen och njöt av att solen äntligen kommit tillbaka.

Sista bilden från förra veckan är tagen nere vid Regent's Canal (alltså inte samma som den i Little Venice) nere vid Angel. Jag och Danny tog kvällspromenad och slog oss ner med några burköl och pratade om saker som gör en glad ända in i benen. Han vet verkligen hur man skakar ur alla demoner ur min skalle. En av många anledningar till varför det är så himla lätt att vara kär i honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0