Tips inför alla hjärtans dag

Angående det vi pratade om för någon vecka sedan med alla hjärtans dag så kom jag till slut på vad jag ville ge till min käre karl i present. Tycker överlag att det känns fjantigt att lägga ner massa pengar på en present bara för att det är den 14:e februari (köper liksom blommor och ger presenter när man vet att den andre behöver det istället) och även om jag kanske skulle vilja ge en resa till Maldiverna så går det ju inte på min sköna studentbudget.

Tänkte därför att jag istället skulle komma på något kul att göra ihop och något som skulle räcka länge. Kom sedan på idén "dejtburken". 


Jag satte mig helt enkelt ner med penna och papper och gjorde en lista på skojiga dejter som jag tycker vi borde gå på.


Allt från små saker som att skriva en låt ihop till att boka en weekend någonstans.


Det blir lite som en hjälp de där dagarna när man ska ses men inte vet vad man vill hitta på. 


Istället för att säga "äh men vi kan väl stanna hemma och titta på en film" så drar man istället en lapp från dejtburken och gör det som står på lappen.


För att undvika att ta en dyr dejt när man är helt pank så delade jag in dejterna i tre kategorier. Gratis, under 15 pund och lite dyr.

Sedan märkte jag dem med lite skojig tejp så att man ser skillnad på dem. Banan = dyr, rosa = under 15 pund och blårandig = gratis.


Fiffigt va?

Jag kom på ungefär 50 dejter. De flesta är gratis grejer vilket är perfekt för mig som alltid är fattig.


Burken köpte jag på en 99p-affär för just 99 pence (alltså 10 kronor) och jag pimpade den med en rosett jag hade hemma samt en etikett som jag köpte en bunt av för två pund på Paperchase. Kan tänka mig att det går lika bra att använda en stor syltburk som man tagit bort etiketterna från.


Visst blev det fint? Känns personligt, gulligt och istället för att ge bort typ en nallebjörn (???) eller choklad så kan vi båda se fram emot att vi kommer ha 50 skitmysiga dejter.

Kommentarer
Postat av: Frida

Åh! Det hade jag blivit jätteglad för iaf :) Bra idé!

2014-02-12 @ 15:23:01
URL: http://1337please.wordpress.com
Postat av: Anonym

Vilken super grej

2014-02-13 @ 00:33:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0