Skönhetstipsen

- Hitta en foundation som verkligen passar din hud. Får ofta komplimanger för min hy och det är egentligen för jag har en foundation som passar min hud perfekt (Bare Minerals i färgen fairly light). Om jag har på mig krämfoundation ser jag alldeles gul och fnasig ut och min lite rödspärckliga hud syns igenom. 

- Sminka alltid av dig! Somnade med smink igår och vaknade med en finne idag. 


- När jag har hudkris eller känner mig skrovlig är det alltid najs att smälla på en ansiktsmask. Tycker de bästa är riktigt tjocka "mudmasks" som återfuktar huden allra bäst.


- Använder sällan nagellack men mina favoritmärken är Loréal och Mavala. De håller länge och finns i massa spexiga färger.


- Skrev det här tipset i förra listan men den är värd att repetera. Använd kokosnötsolja som hudkräm. Om du lider av eksem eller extremt torr hud är det här perfekt. Om du tycker att det blir för fett att använda under dagen så räcker det att använda på kvällen som en inpackning för huden. Den funkar även som inpackning för håret och skalpen om man har mjäll eller torr hårbotten.

- Om man är en sån som jag som älskar att hålla på med plattång och andra sköna grejer som förstör håret helt och hållet är det bästa du kan göra är att lägga hårmasker en gång i veckan och sova med håret i flätor (eller i knut om man vill att lockarna och volymen ska hålla).

 
- Lägg pengar på en bra antirynk-kräm. Kanske låter fjantigt men min hud är alltid som lenast och friskast när jag använder den typen av krämer. Min nya favorit är Elixir 7-9 Youth Energy från Yves Rocher (fick den av mormor i julklapp och nu i födelsedagspresent och den är helt kanon!) innan dess har jag användt krämer från No7.
 
- Dyrt smink är inte alltid det bästa sminket, men när det kommer till foundations brukar de dyrare vara de bättre. Tycker det är värt att betala mycket för en bra foundation och en bra mascara som båda sitter hela dagen, sen kan resten av sminket vara billigt.

- Detsamma gäller för basögonskuggor. Jag har en "dyr" ögonskugga från MAC (10 pund) som jag använder över hela ögonlocket innan jag kletar på brun/svart/eller vad det nu är för färg. De billiga skuggorna som oftast har sämre pigment fastnar liksom på den pigmentrika "dyra" ögonskuggan och det gör så att det sitter hela dagen. Pigmentrika skuggor är oftast drygare så de räcker även längre.
 
- Använd finkornig skrubb när huden känns trött. När jag fortfarande drack mycket kaffe och te var min hud oftast uttorkad och trött så jag använde en persikoskrubb från St Ives (finns på Superdrug för typ 2 pund) som jag använde 2-3 gånger i veckan för att hålla huden fräsch. Nu när min kost är bättre behöver jag bara använda den om jag typ somnat med sminket på eller ätit mängder fet mat eller varit i rökiga miljöer.

Sockerskrubb från Lush som är toppen för fnasig hud om man vill lyxa till det.
 
- Drick MASSA vatten! Det är en klassiker men många glömmer ändå bort det. Jag har alltid en 50 cl-flaska som jag fyller på under dagen. Brukar ha 5 flaskor om dagen som mål. Märker direkt skillnad när jag inte dricker tillräckligt. Får ont i huvudet, blir torr och känner mig trött.

 
- Sist men inte minst! Experimentera med din kost och se vad som gör dig piggast, fräschast och gladast. Jag blev till exempel trött/ledsen av att äta kött (mycket av det satt säkert i skallen men om man blir deppig av något borde man väl låta bli det?) och jag som nästan aldrig har finnar kan vakna upp med flera stycken om jag ätit mycket fet mat dagen innan. Märkte också att efter att jag slutade med koffein så blev jag mycket piggare, orkade mer och blev mindre sur.

Kommentarer
Postat av: Frida

Åh va kul med skönhetstips! Min foundation är katastrof, måste verkligen köpa ny.. Igår såg jag filmen "en familj - august osage county" och där sa en av karaktärerna att det är dumt att äta kött för man äter djurets fruktan. Låter kanske lite flummigt men känns ändå logiskt? Alla djur är ju svinrädda från att de föds till att de slaktas så fatta mycket adrenalin och annat som utsöndras i deras kroppar som vi sedan äter?? Verkar ju inte så sunt! Ehhhh ja varsågod för denna lilla utläggning haha :')

Svar: Haha ja det är lite flummigt, vet inte hur mycket det kan påverka köttet men det känns på något sätt logiskt. Typ om man tänker att man skulle äta en människa…kan man tänka sig att någon som är fett frisk, lycklig och bor i ett soligt klimat vid havet smakar godare än en trött, deprimerad, rökare som spenderar större delen av sin tid inomhus.Eh…hehehe… varsågod för den lilla kannibalism-utläggningen.
MittHogwartsliv

2014-03-03 @ 12:37:23
URL: http://1337please.wordpress.com
Postat av: Anonym

Snygg du är , tack för tips !

2014-03-04 @ 21:03:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0