Slutet av den stora summeringen

Nu närmar vi oss slutet! Ta en titt på vad som hände oktober-januari.


LUSH suktade med nya grejer cirka varje dag. Oftast lyckades jag hålla i plånboken men när det här spa-paketet kom in kunde jag inte låta bli. Full av massa specialgrejer som luktar asgott, vackra vykort och lådan använder jag nu som sminkförvaring.


En vacker oktoberdag var vi på en hyllningsfestival (miniminifestival) för poeten Dylan Thomas i Fitzrovia Square-parken. Det målades porträtt, lästes poesi, klappades på får och bjöds på Bara Brith och te. Så himla engelskt.


Jag började äntligen tjäna lite pengar och slog till på ett par grejer på Primark (hey big spender) och kunde inte sluta skratta när jag hittade den här t-shirten. Alltså HP forever, men vilket rikspucko ansvarade för det här trycket?


Mina dagar i Wales var superskojiga men jag hann liksom aldrig riktigt se mer än tågstationen och universitetet. Men den korta promenaden från stationen till skolan finns i alla fall de här fina gatumålningarna. 


Sen kom värsta värmeböljan och jag gick i bara klänning och strumpbyxor även fast det var mitt i oktober. En av dessa dagar promenerade jag ner till Southbank där London såg så här fint ut.


Och nästan ännu finare i motsatt riktning. 
 

Anledningen till att jag vistades söder om floden var för att gå på inspelning av ett avsnitt av Skavlan med Hanna.


Gästerna var bland annat Sia och Lena Dunham så ni kan fatta att vi var taggade.


Där har ni honom, Skavlis. Telefonen var jag förstås tvungen att stänga av så jag lyckades inte smygfota idolerna. Lena Dunham var klockren och lyckades smälla Fredrik på fingrarna när han var en idiot. Sia var störtskön och sjöng Chandelier live. FY FAN VA HON KAN SJUNGA.


November kom och likaså julbelysningen på Londons shoppingstråk. Här har vi ljusen på "vår" gata (alltså South Molton Street där jag jobbar).


Hittade ballaste skorna på den omöjligt dyra affären Browns och dagdrömde om dem cirka varje sekund.

 

Jag fixade håret för första gången på över ett år och sa hej svejs till alla slitna toppar och den två decimeter långa utväxten.


Bäst av allt var att min älskade mamma och styvpappa var och hälsade på. Vi gjorde massa skojiga grejer som jag tog NOLL bilder på. Det här är det enda beviset på att de ens var här.


Veckan efter hade jag spelning på The Finsbury och fick ett porträtt målat av mig när jag var på scen av Gideon Conn. Likt eller hur?

En kväll råkade sju av tretton elever från min gamla teatergrupp vara i London på samma kväll så vi möttes på en tapasbar för att säga hej och höra vad som hänt i livet sen sist.

Sen var det dags för den stora examensdagen! Dagen var full av kära återseenden, en himla massa musik, mossiga och känslosamma tal och vi fick alla skaka hand och ta emot diplom (som det sig bör). 


Och jag poserade förstås glatt i en riktig jävla studenthatt! 


Och sen ba wharrt?!?!?! ÄRE DECEMBER!??!?! WHART!?!??! Japp det var december och det inleddes förstås med julmarknad på Caledonian Road med gratis mulled wine, mince pies och uppträdande av lokalkändisen Dave Elvis (han sjunger bara Elvis-låtar och verkar aldrig ha på sig något annat än sin guldkostym).


Vi klädde granen och började julpeppa.

På Lush var det sjukt julhetsigt redan tidigt i december och jag fick posera med en av de många julklapparna för vår affärs facebooksida.

Lush London hade sin årliga julfest och bjöd på massa gratis vego/vegan-käk, cocktails och en massa lekar. Alla som jobbar för Lush är sjukt excentriska så det blev nästan lite för mycket, men fortfarande kul att hänga med jobbgänget och kul att hänga med Mark Constantine (gubben som grundade Lush). Han satt med oss i nästan en timme och pratade om allt från mongolisk strupsång till kändisskvaller. Väldigt trevlig person.

Jag hade fotografering med min kompis Noèmie. Gissa vilken av bilderna som kommer blir omslaget till nästa skiva?!?!


Dagarna blev kortare och kortare och solnedgångarna mellan Wales och London blev vackrare och vackrare.


Inför mina elevers slutprov för terminen fick jag åka ner till Cardiff en dag tidigare och blev inkvarterad på lyrrigt hotell av skolan.


I badrummet hade de satt speglar på ett sånt där sätt så man ser långt in i oändligheten. Mkt mkt praktiskt när man sitter på toan och filosoferar.


Sen dagen efter kom min gulliga pappa till London, men bara för en kväll för vi skulle nämligen tillbaka till Cardiff! Pappa har ju ändå varit i London cirka en miljard gånger och jag hade åkt till Cardiff varje vecka i tre månader utan att se mer än typ två gator så vi bestämde oss för att åka på upptäcksfärdsweekend helt enkelt. På den här bilden ser ni pappa som kikar in i en bokaffär i en av Cardiffs många arkader.


Hihihi, gullig gubbe ♥


Vi gjorde massa turistiga grejer. Vi besökte slottet, åkte hop on hop off-buss och lärde oss en himla massa om Cardiffs historia.


Vi hade himla tur med vädret hela helgen så utsikten från slottet var extra fin.


Ja eftersom jag inte bloggade tog jag inga bloggiga bilder eller nästan några bilder alls faktiskt. Jag drog liksom fram mobilen när jag såg ett par julgranar och tänkte "åh fint" men brydde mig inte ens om det blev bra eller inte (det märks ju verkligen nu). Lite synd förstås såhär i efterhand men det viktigaste är att jag blir helt varm i hjärtat av att tänka på den här helgen. Vi hade det så oerhört trevligt! Vi åt massa god mat, hade djupa samtal, skrattade åt knäppa engelsmän, drack mulled wine mitt på dagen och bara njöt av varandras sällskap.


Tillbaka i London promenerade jag runt i Chelsea och fick gratis massagebehandling på Lushs egna spa.


Vår familjekompis Karl från Amsterdam var och hälsade på i London och ville hänga. Det ville jag förstås!

Först tog han mig till en 90-talsbar för att dricka Cool Runnings (jepp alla drinkar var döpta efter 90-talsfilmer), sedan åt vi middag på enligt Karl "the gayest restaurant in soho" (and that's saying something) för att sedan runda av kvällen på en bar med hans kompisar där det spelades piano och alla gäster sjöng med i cabaréthits och Bette Midler-låtar. Helt klart en toppenkväll!

Sen hörde satan och alla gudarna (eller ja min chef) mina böner om att få ledigt över julhelgen så jag kunde åka hem till Sverige. Jag handlade ungefär en miljon julklappar i sista minuten och tryckte ner dem alla i resväskan tillsammans med tre par trosor, en tröja och en klänning.
 

Det var en så himla mysig jul. Alla var ovanligt chillade och bara glada att vara tillsammans. En 10 av 10 jul helt enkelt! Innan jag åkte iväg till den årliga julfesten (som jag alltid gör framåt midnatt) försökte jag knäppa en bild på mina gulliga brorsbarn som såg så himla gulliga ut i fåtöljen men lyckades förstås ta kortet precis när Ingrid blänger på Gustav med värsta demonblicken.

På juldagen blev jag bjuden på en slags middag hemma hos Challis för att hänga med de här donnorna. Challis, Danielle, jag, Josefin och Ida (som tar bilden). Mkt mkt trevligt och väldigt kul att vara runt samma bord alla tillsammans, det hade vi inte varit sen gymnasiet.


Ja som sagt, ingen blogg = väldigt lite bilder. På ett sätt har det varit skönt eftersom jag inte håller i kameran/telefonen hela tiden men också lite tråkigt så här när man vill se tillbaka på allt. MEN! WHATEVER! Jag lyckades i alla fall ta en bild på min älskade lilla katt, aka den viktigaste lilla lurvbollen i världen. 
 

Jag kom tillbaka till England den 27:e december med ont i halsen och dagen efter hade värsta influensan tagit tag i min kropp och jag låg still i sängen i nästan en hel vecka. Det var fruktansvärt dålig timing eftersom min syster och hennes kille Joakim kom till London över nyårshelgen. Som tur var mådde jag lite lite bättre på nyårsafton, så med hjälp av tre påsar lemsip lyckades jag fixa mig fin och käka middag på restaurang med dem och Danny. Det var verkligen jättemysigt och jag är så glad att vi lyckades hänga lite grann i alla fall. 

Så där! Längre än så har jag inte riktigt kommit i livet. Nu när ni vet ungefär vad som hänt de senaste månaderna så kanske vi kan ta och fortsätta som förut. Är ni med mig? Har ni några frågor? Är det något ni undrat över? Säg till så kan jag ta upp det i ett inlägg någon dag. 



Kommentarer
Postat av: Frida

Det har typ blivit en vana att jag spammar med kommentarer så jag fortsätter.. Va coolt med examen med svarta hatten och snöret!! Grattis!
Jag är bara arbetslös och deppig för tillfället så det är kul att läsa om allt kul du gör.

2015-01-14 @ 13:40:08
URL: http://typfinasaker.tumblr.com
Postat av: Anonym

Kul jag har saknat din blogg , kram !

2015-01-18 @ 09:55:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0