Tvärstopp i hjärtat

Här satt jag i höstmörkret och lyssnade på Roberta Flack och blev alldeles kär när "First Time I Ever Saw Your Face" spelades bara för att den är så förbannat dödsbra. Jag tänkte ungefär "oj vilken kvinna och vilken röst och vilken låt" med tusen utropstecken. Ungefär tre minuter senare slog det mig att jag har ju faktiskt träffat Roberta Flack. Hon spelade på festivalen i Calgary och jag fick säga hej backstage när jag passade Egan. HELT SJUKT!
 
Ibland glömmer jag vilka knäppa äventyr jag varit på och alla supertuffa människor jag träffat. Om resten av mitt liv visar sig vara helt händelselöst och dödstrist kan jag liksom alltid minnas Roberta Flacks uråldriga divahand, Jarvis Cockers trevliga sätt, grötfrukost med The Avett Brothers, låtskrivarsnack med Carl Barat, jacuzzibad med Noel Fielding och tvärstoppet i hjärtat när jag skulle träffa Sting.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0