Vem sa att jag var dålig på matte?

Det märks att jag inte Hogwartsrockat på två månader när jag nu tre kvällar efter jul är dödsförkyld och har nackspärr. Mina halsmandlar ser ut som golfbollar och varje gång jag snyter mig mörchas min rygg och nacke sönder. Så här gick det till...

Julafton var nästan som den alltid är (äcklig mat, stel stämning och för mycket vin och champagne) förutom att i år så avslutades festligheterna ovanligt tidigt och trött som jag var klev jag ur festkläderna och drog på mig min jumpsuit och flanellskjorta och kelade med katten. Vid midnatt ringer Gryffindor-Matilda och sa att hon och Hagrid var ute och cruisade på Hagrids Hippogriff och undrade om jag ville följa med. Klart jag ville, K.Gun är förihelvete redo att rocka ju! Desperat letade vi efter fler ensamma själar att ansluta sig till vår festliga julfärd men alla sov eller var bortresta. Förutom syskonen Misse och Nolly, som inte bara ville träffa oss utan bjöd även in till fest. Helt plötsligt vankades det disko och gin utan tonics med en skön blanding häxor och trollkarlar i alla åldrar. Det blev värsta kalaset, med mulningar i snön, högläsning ur "stora musboken" och eldwhisky shots. Vilken kväll! Och Matilda drog till Karlberg!

Juldagen var trött, bakfull och trött... mupparnas julsaga på repeat och ostmackor för hela slanten. Sedan såklart iväg till Tre Kvastar (skönt att komma hem till dess välbekanta kärlek) med jag lovar nästan hela Hogwarts. 1, 2, 3, 4, 5, och en halv sedan blev det dansfest under en bro någonstans. DANS DANS DANS (någonstans här tror jag att min nackspärr föddes), ÖL, ÖL, ÖL, ja jävlar i min lilla trollkonstlåda va kul det är att dansa med vänner och bekanta (och nya bekanta). Vilken kväll jag hade. Och Matilda drog till Karlberg!

Extrem bakfylla + sjuk förkylning + släktmiddag = jävla skitliv

Glögg + 4 glas vin + två glas whisky = enda sättet att klara den situationen

= sjukt trött, bakfull plus halvfull KatieGunBun som nu förbereder sig för minst 12 timmars sömn och en jävla massa treo imorgon.


God Natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0