1 vecka, 1 week, 1 woche

Efter att nu ha spenderat 1 vecka och 1 dag i Regnland kan följande konstateras;

1. Det regnar väldigt mycket (men egentligen inte mer än vad det gjort på Hogwarts om man tänker efter, det är bara det att man tänker extra mycket på när det regnar här eftersom man är i Regnland).

2. Alla dricker te jämt... mig själv inkluderad.

3. Det finns en snygg kille i hela staden.

När man kommer till ett nytt land kan man förvänta sig vissa kulturkrockar, här är en lista över de kulturkrockar jag hade förväntat mig:

1. Det enorma tedrickandet (jag har kommit fram till att man dricker så mycket te i Regnland för det är det enda vettiga man kan göra med deras vidriga kranvatten)

2. Bilratten sitter på fel sida och alla kör därför på fel sida av vägen.

3. Folk pratar konstigt, och därför förstår man inte alltid vad de säger.

Många av de där sakerna känns ganska självklara, det var därför jag hade förväntat mig dem... här är en lista på oförväntade kulturkrockar.

1. Man går tydligen ut och dricker själv, man gör det även hela tiden.

2. Man skrapar inte av det översta lagret med smör i paketet när man tar utan man skär av en bit på djupet.

3. Man tar inte av sig skorna inomhus, inte ens om man har fötterna på sängen eller soffan.

4. Ingen använder strumpbyxor förutom jag och en tjej jag såg igår.

5. Det verkar finnas fler småbarn i åldern 2-4 än vad det finns vuxna människor i staden.

6. Ingen kan göra kaffe, inte ens baristorna.

Nu kommer jag inte på mer saker bara för det, men jag kan garantera att detta inlägg snart kommer få en uppföljare med listor på underliga saker folk har för sig här.

                                  

Hej då, Goodbye, Thüss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0