Det är så jag rockar

Såg att supertuffa Grappe från Ravenclaw gjorde det här på sin blogg (http://neverhappened.blogg.se/) och jag tänkte att jag skulle också ge det ett försök...

Vad ska du göra i helgen?
På Fredag blir det troligtvis en magisk tripp till "konstig klubb", lördag blir det middag följt av utgång och söndag ska jag vara skönt bakfull.

Vilket ställe är du oftast på?  Tre Kvastar (Dovas på mugglarspråk)

Favoritbar? Judith och Bertils

Favoritklubb? Konstig Klubb när den är på fabriken

Hur viktig är musiken när du går ut? Det är sällan jag verkligen tycker om musiken på ett ställe och egentligen tycker jag det är jätteviktigt vad de spelar men eftersom de aldrig spelar vad jag vill höra så är det shit the same. Men jag rockar allra mest när jag får en rejäl dos rock!

Hit tar jag någon på första dejten:
J&B eller kanske La Habana

Här firar jag min födelsedag: Helst med en rejäl hemmafest med psykfylla och massa vänner

Här skulle jag fria: Olivetta

Hit går jag en tisdag: Tre Kvastar

Undviker: Spy Bar, Riche och Grodan

Om du sitter själv i en bar, vad gör du? Dricker sexigt ur en honungsölflaska eller läser en kvalitetsbok

Bästa baren/utestället att vara ensam på: the Liffey

Är du stammis någonstans? Bullen & Blixten och Tre Kvastar

Vad beställer du alltid: Öl, helst på flaska

Vad dricker du helst:
Öl eller Barbera d Alba

Bästa gå-ut-plagget/plaggen: Svart, svart, svart och en schysst utväxt

Äter på väg ut: Några öl och om det finns...nachoooootaaaallrik

Äter på väg hem: En "snygg" kille

Vad är det första du gör när du kommer hem? Om jag är själv dricker jag o'boy/pepsi max och äter gärna potatisklyftor med mycket vitlök och avnjuter fyllemåltiden till ett kvalitetsprogram som typ "Married with children"

Äter dagen efter: Coca Cola och thaimat

Om du fick återuppliva en klubb i Stockholm, vilken skulle det vara? Varför? Får man säga Hemmaboda? För det var världens bästa koncept, och sjukt rockigt.

Vilken utekväll skulle du helst av allt återuppleva? Måste vara insparkskvällen i trean när jag var utklädd till militär och inte kom in på insparken som hölls på mango för att jag inte var myndig och hade druckit absint (de som var myndiga fick vara hur fulla de ville), fick syn på Rock-Elias som tyckte att jag skulle följa med honom och rocka en öl. Vi gick till Harry B James där de sålde öl + jägershot för 54 kronor (huvabilligt) så vi körde 1, 2, 3, 4, 5, party party, jag kan inte matte... Jag ställde upp i det jag trodde var luftgitarrskaraoke och rockade sönder stället... visade sig senare att det var en tävling och jag fick gå upp på scenen med alla tävlande och köra en faceoff. Jag vann. "Grattis du är finalist i Luftgitarrs SM 2008" och så körde de en elgitarr i mina händer. Epic Night, berättelsen kommer leva för alltid.

Vilken utekväll skulle du ge allt för att slippa återuppleva?
Non Je ne regrette rien

Hur är du att springa på ute? Gapig, flabbig och lite skelögd

Bästa sättet att få kontakt med någon: Dra en fräckis

Kan man träffa kärleken ute?
I alla fall för kvällen

Har du blivit utslängd någon gång? En gång. De slängde ut mig från Spy Bar för att jag var för full. Jag förstod inte alls hur de kunde göra så... kanske för att jag stod med en ubåtsofficer under armen och försökte övertala vakten att jag kom från Bristol och därför omöjligen kunde vara för full.

Har du blivit dumpad på krogen/klubb någon gång?
Nej, dissad, men inte dumpad

Har du fejkat stämplar? Oh yes... I was the master

Hur länge är det värt att stå i kö? Om det är varmt ute och man har trevligt umgänge kan det vara värt att stå ute hela kvällen istället för att gå in

Förfest eller efterfest? Helst båda två, efterfest är grymt rockigt och förfest känns alltid så..."happy clappy, vi är med i en svensk tonårsfilm och de spelar håkan hellström i bakgrunden medans vi endast dricker det med bäst APK värde"

Sju låtar för förfesten: Don't Stop me Now med Queen, En vän med en bil Håkan Hellström, Don't Stop Believing The Journey, Underground Broder Daniel, Harry Potter Skump Loella, Helt Jävla Superslut som Människa Katrina and the Hurricanes.


Kommentarer
Postat av: Blixten

ÅH världens bästa stammis! Innan du far iväg på farligt uppdrag måste vi gå till Judit och Bertils, dricka oss fördärvade på Barbera d'Alba och honungsöl och planera sönder nästa års Hemmaboda och Olivetta-resa. Och prata om hur gay Slytherin är och sovsalar. BAAAM!

2009-10-23 @ 13:55:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0