Länder

Nu är det helt plötsligt fredag igen och jag har precis kommit hem från Landet. Inte det vanliga landet som jag brukar skriva om, nej, det här är landet 2. Landet 2 som egentligen är min mormor och morfars men de är för gamla för att åka ut dit nuförtiden.

Jag älskar att vara på landet 2, av minst tusen olika anledningar. Där kan man klippa gräset naken och lyssna på Here you come again av Dolly Parton, helt utan att skämmas. Man kan också leka med brorsonen Gustav som säger saker som "om man tål sprit får man dricka sprit" eller så kan man titta på någon av filmerna vi tog ut dit för 14 år sedan, och då välja mellan Dumskallarna, 8 kvinnor, Beautiful Girls, Gammelsmurfens födelsedagshatt, Andrea Bocelli in concert eller Zorro. Tröttnar man på ovanstående aktiviteter kan man alltid råka vakna klockan sex på morgonen för att sätta sig på morfars favoritbänk på berget och se när fjärden mot Landsort är som vackrast, eller ta stigen mot den stilla viken och minnas sommaren när fältet med hundlokor var täckt av nyckelpigor.


Än så länge ser jag ut så här, måste på med lite mer fejsgrejjor och kanske något annat än ett linne. Ikväll ska vi till Landet mest för att Moa spelar skivor där men också för att vi faktiskt tycker om att umgås.

Vi skall alltså till Landet 3, stället Landet...ni fattar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0