2

Bakom andra luckan i Hogwartslivets kalender hittar vi en födelsedag och inte vilken födelsedag som helst heller. Idag är det nämligen pappa Björns födelsedag!

Min pappa är en sån där kille som är managementkonsult men som egentligen bara vill vara ute i skärgården hela tiden och fiska, segla och bygga saker. Annars vill han mer än gärna gräva ner sig i snön någonstans på det ödsligaste fjället i hela norden, bo bland ryttarfolket i Mongoliet eller vandra i björnskogar i Alaska. 
Han är en sån där kille som ger sin dotter en finsk fiskekniv i nioårspresent och kallar uppfostran för kustjägarskolan.

Med många brister är han ändå det stabilaste jag känner till och den bästa pappa jag kan tänka mig. Kniven är fortfarande vass och jag skulle säkert använda den oftare om jag inte hade blivit så illla berörd av fiskinälvor (jag antar att jag hade lite mer cojones när jag var liten).

Tack för att du är den finaste pappan i världen! Tack för att jag vet att ett extra par torra strumpor är det viktigaste i packningen och hur man kokar tallbarrste. Tack för att jag älskar alla sorters djur (förutom paddor men det är inte ditt fel) och att jag inte är rädd för att vara ensam. Tack, tack pappa! Och mest av allt; tack för att jag vet hur man snör ett par hockeyrör som ett riktigt proffs.


Pappa ♥


Kommentarer
Postat av: Kakan

<3

2010-12-03 @ 01:11:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0