BABY

Av alla saker jag avskyr så är det här två:

1. Att bli kallad lady
2. Att bli kallad baby

Ettan för att lady direktöversätts i mina öron till dam eller tant, jag är ingen jävla tant, jag är en ung "frisk" K i mina bästa rockår.

Tvåan för att baby antingen menar att man är oerfaren, naiv, hjälplös och oskyldig som ett barn eller att man är en "babe". Jag avskyr båda alternativen lika mycket, för vad ger dem rätten att antyda att jag skulle vara ett hjälplöst barn? Jag är tuffare än vad dem tror, mina vita händer är smutsigare än de flesta och hur naiv jag än må vara ska de inte få säga det hur som helst. Att vilja ge mig en komplimang för mina looks är väl inte helt fel men jag tror inte på att jag har de rätta kvalifikationerna för att vara en tvättäkta babe så jag tar det som ett ironiskt baby och känner mig förolämpad. Oavsett vilket av alla de olika betydelserna baby har när det langas i min fejja ger det mig en käftsmällsreflex så stark att jag blir andfådd för att jag håller undan den.

Vad är det för fel med att bli kallad tjej? Är det omodernt eller nåt?

Nu vet ni.


Pat the Swat hade fått kalla mig baby...for obvious reasons.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0