Bara bönder

God morgon alla medryttare på livets stora Hippogriff!
Igår blev det ett kärt återseende med Tre Kvastar och deras fantastiskt billiga honungsstöl. Sommaren har kommit till Hogwarts och det märks inte bara på vädret men också på människorna. Alla är nästan nakna och till och med Emotjejen jag brukar se på Hogwartsexpressen har skaffat sig en försynt solbränna.

Ett annat tydligt tecken på att sommaren kickat igång är alla bönder och lantisar. Rör man sig inne i Hogsmeade under fel timmar kan man nästan tro att man trillat genom ett hål till ett paralellt universum där alla är lite blekfetare, jävligt förvirrade och har en extrem förkärlek till unisexhårfrisyren röd/svart med lite platina spikes och vita prasselbyxor eller trekvartsshorts. Jag träffade ett sådant exemplar på nära håll igår. Han stod före mig i toalettkön på Moda, jag stod bakom och var helt ointresserad av allt som inte har med kiss att göra när följande konversation inträffade efter en stunds väntande:

Bonde: Ja det var tre tjejer som gick in tillsammans före mig.

Magnificent K: Ja.... det kan ta ett tag då.

-----tystnad------

Bonde: Asså när man går på toa sådära täsammans, går man verkligen på toa då?

Magnificent K: Ja, eller så tar man kokain.

(Bonde förstår uppenbarligen inte skämtet och langar följande heartbreaker)

Bonde: Jaha, så du brukar ta kokain?

Magnificent K: Vah?! Nej, jag tar inte droger.

Bonde: Nää, inte jag heller.

------tystnad------

Bonde: Är du härifrån?

Magnificent K: Vadå? Hogwarts. Ja (sagt med en lätt förolämpad ton)

Bonde: Jag är från där bönder kommer ifrån för jag pluggar dära. Jag har sommarlov.

------tystnad längre än döden----

-Tjejerna kommer ut från toaletten-

Bonde: Jaha vi ses då!

Magnificent K: .....

Jag förstår ju att han försökte ragga, men jag undrar vem som lärde honom. Jag vet inte vilken del av "konversationen" jag tycker mest illa om eller vilken jag blev mest förolämpad av. Att han trodde att jag var en koksare var ett ganska välmålat lågvattenmärke men att jag skulle vara fårn landet....pfft...att ens anta att jag kommer från någonannanstans än magins förtrollande huvudstad... pfft.. typiskt bönder. Jag som äntligen börjat kicka av mina fördommar mot allt utanför tunnelbanesystemet. Pfft.

Kvällen avrundades i alla fall på Slytherin Plan med en snabbvisit på Spyan för att sedan avsluta kvällen med en Adam, HIMYM säsong 2 och nattmackor.

Hej hej... nu är dagen idag nästan slut. Kul.


Idag är det rock.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0