Drömmen dröm

Jag drömmer väldigt mycket och ofta väldigt knäppt. Igår drömde jag alldeles helgalet och två drömmar etsade sig fast i hjärnan.

I den första drömmen var jag på semester med Blondinbella och hennes pojkvän Nils i Dorothea. Jag drack dry martini, Belsa drack passionsdrinkar och vi satt och fnissade åt Nils när han försökte dra upp stora fiskar med ett snöre. Helt plötsligt blev Dorothea en ganska stor stad och Kissies lillbror kom dit och gav mig en stor påse kokain som han tvingade mig att ta, jag blev livrädd och jagad av polisen, tappade bort Belsa och ramlade ner i rännstenen och skrek av smärta. Jag ville kräkas och spola tillbaka tiden, men det gick inte. Kissies lillebror stod ovanför mig och skrattade, sen svimmade jag.

I den andra drömmen stod jag i ett omöblerat rum och gjorde ingenting när jag helt plötsligt fick jätteont i bröstet. Det blev värre för varje sekund som gick, jag försökte ropa på hjälp men kunde inte prata, jag försökte ta mig ut men alla dörrar och fönster försvann. Smärtan blev värre. Jag tänkte att om jag tar bort hjärtat så slutar det göra ont. Jag tryckte in min hand genom bröstet, tog ett fast tag om det varma kladdiga där inne och slet ut hjärtat med ett stadigt ryck. Det slutade göra ont och jag andades ut. Då kom blodet. Det forsade och helt plötsligt vadade jag i blod. Desperat försökte jag sätta tillbaka hjärtat men det var hopplöst, blodet fortsatte fylla rummet och jag höll hjärtat högt för att det inte skulle drunkna. Jag var täckt i blod och kunde inte simma upp till ytan. Jag hoppades på att jag hade blivit en fisk och började andas under vattnet men jag var ingen fisk och blodet fyllde mina lungor. Jag kände hjärtat rycka till en sista gång i min hand. Sen vaknade jag.

Dröm nummer ett betyder att jag läser alldeles för mycket bloggar, dröm nummer två betyder att jag borde söka hjälp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0