Bondebetende 2

Igår var jag bakis, men jag gick ut ändå. Ont skall med ont fördrivas tänkte jag högt när jag beställde två happy hour öl två minuter efter att ha klivit in på SOMMAR. Det var megatrevligt som vanligt men jag var dräggigt bakfull, superslut och blev förolämpad två gånger. Förolämpning nummer ett bestod av tre 33-36 åriga bönder i olika format som bonderaggade på mig och Danielle. Den längsta försökte desperat winga den korta/flintskallige bonden med insäljningstekniken "han har vart mä på tävä". När vi påpekade att den långe var den flintskalliges wingman sade den långe "så då har ni läst the Game", jag blev arg, man behöver inte ha läst the Game för att veta vad en wingman är och hur denne agerar. Man behöver heller inte ha läst the Game för att kunna känna igen ett patetiskt raggningsförsök som det vi upplevde. Lång-Bonden sa sedan något om att the Game var intressant litteratur, då blev jag arg igen och sa "the Game är fan inte litteratur, the Game är en skitstövelguide som är skriven av en douchebag med för liten utsrustning".

Förolämpning nummer två hände när jag satt helt oskyldigt och drack öl med mina vänner vid ett privat bord. En söt tjej kommer fram till mig och säger "ursäkta, vi leker en lek där vi gissar folks åldrar och vi valde ut dig. Ingen speciell anledning eller nåt, vi undrar bara hur gammal du är" "Jaha, va konstigt, hur gammal trodde ni att jag var då" "Hur gammal är du måste du säga först" "Ja, jag är 19" (Gustav frågar) "Hur gammal trodde ni att hon var?" "27".

Jag började nästan gråta. Gammal, superslut, biologiska-klockan-tickar-ålder, färdig... Det finns ingenting kvar för mig i den här världen, bara klimakteriet och död. Jag gör nog bäst i att låta mig själv bli hemsläpad av en av de där bönderna i MQ-skjorta och bli på smällen fort som fan så jag har något att hålla fast honom med. "Bonde, jag är med barn". Helt plötsligt börjar mitt nya liv ute på landet som grisbonde och åttabarnsmor. Där skall jag gråta mig själv till sömns varje natt tills jag hänger mig med mina egna strutpattar som snara och på min gravsten kommer det stå.

Här vilar K.Gun,
ingen bryr sig.


Dagens outfit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0