How to make life åssom

Jag kan inte minnas sist jag hade en så här genomtoppen vecka. Jag kan inte minnas sist jag hade en så här fantastiskt jävla skitkul helg, och jag kan defenitivt inte minnas sist jag hade så här mycket träningsvärk.

Kung Cup igår var otrolig, aldrig har jag haft så kul när jag spelat quidditch. Vi började vid tvåsnåret och turneringen höll på fram tills efter sex. Visserligen vann inte mitt lag, lag U17, men det gjorde inget för öl kunde man ju dricka ändå och vi hade sjukt kul när vi spelade. Dessutom satte jag klonken rakt i krysset! Skytteligan! Jag gjorde illa mig lite grann också...eller ganska mycket. Här är en lista på saker som är trasiga på mig (bortsett från träningsvärken).

- En lossad tånagel
- En stukad tå
- En lårkaka
- En mörbultad näsa
- En sönderslagen vrist med bulle och smurfton
- En stukad handled
- En sträckt axel
- Ett ömt huvud (nickade med plattskallen och inte pannan)
- Diverse skrapsår och blåmärken

Anledningen till att gjorde illa mig så pass mycket är att jag egentligen inte är bra på quidditch, jag brukar mest speeda efter motståndarna och vara så mycket i vägen som möjligt så att mina lagkamrater kan sköta resten.
Det var en bra taktik de första två matcherna, sen blev jag lite för full för att skilja på smart drag och bara onödig smärta.

När turneringen var över åt vi mat, drack öl, skrattade, lyssnade på musiksmaken rock, lekte rock i tattarbussen, spelade dödsfotboll och rock-rockade lite till. Sen blev det för kallt för att allt skulle vara okej. Då råkade jag häva ur mig orden man aldrig bör göra när man är ett gäng på 20 pers som druckit öl sedan klockan två... EFTERFEST I GRYFFINDORTORNET!

Efterfest blev det, och vilken fest. Vi lyssnade på bäst musik och drack ännu mer KUNG. Det blev till och med slagsmål med blod. Igloo skulle spöa på Munkar Patte men missade hans kind och träffade Clabbe som stod bakom, Clabbe som inte gör en fluga förnär och som är Igloos bästa kompis. Igloo stormade iväg från festen och Clabbe fick med sig några blommiga servetter att torka blodet med.

Sen är allt lite suddigt och i morse när jag vaknade var Munkar Patte och Svinet fortfarande kvar. Svinet hade däckat under bordet och Munkar Patte kräktes för han hade rövhuvudvärk.

Ingenting gick sönder och relativt smärtfritt återställde jag Gryffindortornet till sin vanliga glans. Lite MacGyver och pasta med ost å ketchens å majs fick mig att må jävligt bra, i alla fall ett tag, och nu väntar jag på att det ska bli kväll så att jag kan sova gott. Den här helgen var episk. Episk. Episk. Episk.


Bildsökning How to make life awesome på Google.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0