Veckans Schulmaninlägg

"Ett snack med Charlie"

Alex:
Smakade det bra?
Charlie: Mycket bra, tackar som frågar. Det finns något i den här bolognesen som jag är mycket förtjust i.
Alex: Ja. Det är ju tur det.
Charlie: Tur? Hur menar du då, tur?
Alex: Eftersom du vägrar äta all annan mat.
Charlie: Inte all annan mat. Men det mesta, ja, det stämmer.
Alex: Jag tänkte vi skulle göra ett nytt försök med haklapp imorgon.
Charlie: Nej, det går bra ändå, tack.
Alex: Men det går inte så bra.
Charlie: Har jag spillt nu igen?
Alex: Ja. Lite runt munnen och lite på bordsskivan.
Charlie: Aj-aj. Det är jag som slarvar. Jag ska skärpa mig.
Alex: Men ska vi inte försöka med haklappen då?
Charlie: Niklas Erik Johan.
Alex: Förlåt?
Charlie: Niklas Erik Johan - NEJ.
Alex: Okej... Men jag tror nog ändå att vi måste göra det. Vare sig du vill eller inte så kommer jag...
Charlie: Aj!
Alex: Vad hände?
Charlie: Jäklar i min lilla låda vad ont det gjorde!
Alex: Var då?!
Charlie: Här vid halsen. Jag blev träffad av en intressepil rätt här. Svinont gjorde det.
Alex: Okej, men nu får du i alla fall finna dig i att ha haklapp på dig när du äter, precis som alla andra bebisar.
Charlie: Bra idé! Försök!
Alex: Ska jag försöka?
Charlie: Försök att ta på mig haklapp så kan vi se hur långt jag kastar den.
Alex: Men Charlie...
Charlie: Oroa dig inte, pappa. Det kommer att gå bra utan haklapp.
Alex: Säker?
Charlie: Absolut. Lita på mig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0