Karma är min kompis

Imorse vaknade jag exakt 19 minuter innan min buss skulle gå (vanligtvis går jag upp två timmar innan). Jag drog täcket över huvudet och tänkte "vem bryr sig om skolan?", men ungefär 9,7 sekunder senare kom jag på att idag är min absolut sista lektion innan jag åker till England och att vi skulle få reda på vad hemtentan skall skrivas om. Vet ni, jag kom till skolan i tid och hann till och med köpa en kaffe innan föreläsningen började!
Föreläsnigen var ovanligt givande, hemtentan kommer bli jättekul att skriva och när vi var klara i skolan gick jag och ett gäng klassisar på långlunch. Vi åt megagod mat på Indian Palace och drack smaskig lättöl för att vara lite extra gubbiga. 

Antagligen ville Karma belöna mig för att jag var duktig och gick till skolan, min usla start på dagen till trots. Nu är jag på oförskämt gott humör efter min sjukt sköna MVG-dag, och något säger mig att kvällen kommer förtsätta i najshetens tecken.

Och visst har vi ovanligt fint väder idag?


Vi fick svara på en kursutvärdering idag. En fråga löd "Tycker du att hemtenta ett lämpligt examinationssätt för den här kursen?" på vilken jag svarade "Hemtenta är det enda rätta! Salskrivningar är det värsta som finns efter död, homofobi, rasism, förtryck, pedofili och könsstympning". Var det tillräckligt tydligt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0