Förnuftig eller rocksjäl?

Vilken baklängeskväll. Knäpp och kul men väldigt kort och i slutändan trött. Spille rill, det är inte viktigt, vad som är viktigt är att jag har fått mail från Thea. Tydligen så funkar det inte alls med deras nya nanny och hon undrar om jag vill komma över till England i december och följa med på julturnén.
Jag är så sjukt jävla frestad. Förstå va underbart att få åka på turné igen och spendera hela julmånaden med världens bästa människor. Åh jag är så sugen... vill ju inget hellre än det... åh.. Vad ska jag göra?
Göra klart den här kommande delkursen, hoppa av i slutet av oktober och sedan chilla i England november/december? Typ bo lite hos Felicia i London, hänga hos Malin i Cambridge och sedan spendera två veckor i Nantwich innan turnén. Det är helt klart görbart och vore så himla kul. Det enda som biter emot är mitt fucking jävla förnuft som säger "ååå plugga, plugga klart, var färdigutbildad innan du fyllaer 22.. åå var duktig, duktig, duktig!".

Typiskt att ha ett förnuft när man bara vill rocka. Åh, jävla skitförnuft. Hjälp mig kamrater! Vad ska jag göra med min höst/mitt liv?




Åh, bilder från förra året. Känns segt att ens överväga att säga nej till det här för att sitta och läsa mossiga kulturböcker i fyra månader.


Kommentarer
Postat av: My vote counts

Men för fan som om du får chansen igen!

TA DEN!

Skolan försvinner aldrig och det finns tid att vara duktig senare.

Du kommer bara fetångra dig om du INTE åker iväg och är världens rockigaste K-Nanny!

Du är 20 bast och for helvede, ha skoj!

2010-10-07 @ 10:01:26
Postat av: My vote counts 2

.....förnuftet i det här läget borde alltså vara: vill jag sitta gammal med mina barnbarn och berätta roliga livhistorier om att "Jo vet ni vad barn, rara barn, jag pluggade kultur väldigt länge...........sen gjorde jag inte så mycket mer"

"Ahmen mormor, vadå.....mer då?"

"Nä....ptja...nä inget mer"



Mormor2 "Jo barn, rara barn, jag var iväg på en hej dundrandes turné vid 20 år, ångrade det inte en sekund. Livet var på topp, fylldes med lycka. Det ska ni göra ungar, när ni blir stor, lev järnet och smaka lite på livet som omringar er, sen....ja sen kan ni bli vad ni vill"



ÅK ÅKÅ ÅKÅKÅ KÅKÅK ÅKÅK ÅK......K ÅK! FÖR TUSAN!

2010-10-07 @ 10:06:40
Postat av: G

Färdigpluggad vid 22? Det är bara knäppisar som är det. Klart du ska åka för fan (men vi kommer sakna dig en hel del döh)..

2010-10-07 @ 11:34:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0