Ang akvarellhösten

Ååå vilken toppen pluggdag, tänk att det kan vara så kul att gå i skolan ibland!
Vi har haft jättebra diskussioner, lärt känna varandra lite bättre och jag har fått massa nya kompisar! Vi satt i skolan i flera timmar och efteråt promenerade jag från skolan hem till ön tillsammans med två av mina nya kompisar. Vi tog den där asafina vägen genom Stora Skuggan och hela det där skogsköret, ni vet där allt ser ut som en magisk akvarell. På en bänk vid den lilla sjön satte vi oss för att bli uppfyllda av hur fantastiskt allt var där i skogen, med höstsolen som målar allt till guld, hur underbart som helst... sen ställde sig ett rådjur några meter bort och det blev alldeles för skrattretande för att inte bli cynisk och tycka att hela situationen var väldigt töntig.

Nu insåg jag att jag sagt "vi" alldeles för många gånger, men det känns väldigt skönt att kunna säga "vi på universitetet", det betyder att man har kompisar och att man är lite mindre ensam.

Heja kulturell tillhörighet!

Nu är jag inspirerad och tänker skita i tentaplugget en stund till förmån för låtskrivandet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0