På träff med Orre Strandberg 1.0

Ni kan aldrig gissa vart jag var ikväll så jag tänker inte ens låta er försöka! Hogwarts rockigaste rocktjej har nämligen varit på hockey (REAGERA)! Inte har jag varit på hockey med vem som helst heller, jag var där med bloggvärldens hetaste sportjournalist, Orre Strandberg (REAGERA)!

Jag hade glömt bort vilken kick man får av hockey, det är megahäftigt! Inte bara blir man hög av den överväldigande testosteronvågen som sköljer över en när klacken dödsvrålar, likt en armé Uruk Hai på ingång i Helms Klyfta, man (egentligen bara jag) blir också megarädd av all spänning som hänger i luften. Är det inte muckeri i farten på läktaren så är det slagsmål nere på isen. Muckar man på läktaren blir man utslängd, bråkar man på plan blir man också utslängd, fast oftast bara i två minuter. 

Första perioden var jag mest livrädd, pep och klängde på Orre. Andra perioden var jag sjukt insatt och ville helst sjunga med klacken, men vem vågar det när killen brevid inte hejar på Djurgården. Lagom i tid till tredje perioden hade jag lyckats snappa upp lite hockeytermer och kunde nästan lämna ett proffsigt utlåtande, fast alla som vet lite om någonting skulle synat min bluff på en och en halv sekund.

Inte bara var jag på hockey, jag spelade också (asså spel som i spelet satsa pengar på det man tror kommer vara ett framtidsfakta, inte som i spelet spel när man spelar sporten på plan), och gissa... JAG VANN! Hahah, så jävla lätt att vinna när man är proffs!


Snacka om lyckad kväll, om klöslöse Morrrgans dejt var en 2:a så ligger den här utanför skalan! OBG med dejtpoäng Orre, vad säger du om det?


Kommentarer
Postat av: G

Åh mitt nya favoritinlägg någonsin.

2010-09-17 @ 11:46:52
URL: http://sunchicken.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0