Prettoprettopretto

Katarina "vatten över huvudet" Gunnerholm sitter här i eftermiddagssolen och förbereder sig inför bullbaket. Mjölet skall siktas, mjölken skall rumstemepreras och någonstans mellan jäsningen och gräddningen skall jag lyckas lära mig allt om Marx och titta på idol.

Varför utsätter jag mig för det här? Hela dagen har jag svarat på mail om tid och plats till alla som vill vara med. Jag använder i snitt fem smileys per mail och växlar mellan fraserna "Åh va kul att du vill vara med" och "Toppenkul, vi ses imorgon!!!". Shit, och nu skall jag baka 75 bullar.

Belsebub, Belsebub, Belsebub.


En mindre vacker dag kräver en mindre vacker K.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0