Hej då huset

Har ni missat att vi flyttar imorgon? Jag har visst glömt att berätta det men så är det. Imorgon flyttar Thea och Nigel från huset jag kallat mitt andra hem i nästan två år (på lördag har jag sammanlagt bott i det här huset i sex månader om vi lägger ihop all tid jag spenderat här). Igår och idag har bestått av galen packhysteri och nu ligger allt i lådor. Väggarna är helt nakna och bokhyllorna gråter för deras älskare har tagits ifrån dem.

Mitt liv har stuvats tillbaka ner i resväskan, gitarren sover i sitt fodral och mina skor ligger på golvet och tittar frågande på mig "å vart fan hade du tänkt att vi ska få plats?". Min hårborste och pincett är borta (eller troligtvis längst ner i väskan) vilket resulterat i att jag ser ut som en urinvånare från planeten Urgh, eftersom jag aldrig noppade ögonbrynen "imorgon" som jag sa att jag skulle för två veckor sedan. Övertrött, smågalen och med ett hår värdigt ett penntroll suger jag nu in den sista hemkänslan jag kommer känna i det här huset.

Hej då Pratchetts Row, adieu trädgården med världens finaste duvblåa lekstuga och de mest väldoftande pelargonerna i hela England. Tchüss vardagsrummet där jag hört de bästa spellistorna, ciao till köket där jag lagat mat fem gånger och au revoir alla fläckar på sovrumsmattan jag skamfullt försökt dölja ända sedan jag orsakade dem.

Vi hade riktigt kul ihop.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0