9

Det är en väldigt märklig känsla att känna pressen av att ha varje minut planerad den här veckan. Efter världens slappaste sommar måste jag liksom påminna mig själv hela tiden att jag inte har all tid i världen nu. Jag kan liksom räkna ut exakt hur många minuter jag har kvar i Sverige. Då finns det inte tid till "äh, jag bokar tvättid sen" eller "nje jag åker till mormor på torsdag istället". Det går inte och jag är livrädd att jag ska glömma någonting och jag vill inte tappa kontrollen (vilken kontroll? Sen när har jag någonsin haft kontroll över någonting).

Kontroll och kontroll spelar ingen roll. I slutändan kommer jag ändå glömma allt, vara helt oresonlig och gråta floder över minsta grej. Ju förr jag accepterar att jag är ett virrigt känslovrak desto lättare kommer det bli att ta itu med den här veckan. Eller?

Men skit i det, jag har en nyhet! Mitt Hogwartsliv har fått en lillasyster; Mitt Londonliv! På "Mitt Londonliv" tänkte jag dela med mig av schyssta londontips, svara på frågor om att leva/studera i staden och lite allmänt snick-snack om vad som händer på, vad som då kommer vara, min sida av pölen. Självklart kommer jag skriva mest här på min moderblogg men jag tänkte att den nya sidan kan vara ett schysst guide för de få själar som undrar lite mer.

Låter det knepigt? Det är det inte, och om ni inte fattar så kommer ni göra det snart.


Nu ska jag återupptäcka Little Miss Sunshine och se om jag tycker att den är lika fantastisk som sist.

Jag vågar nästan lova att den är det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0