Kungcupen 2011

Idag är det äntligen dags för Kungcupen! Bästa fotbollsturneringen i hela Sverige! För er som inte vet innebär kungcupen att alla spelare tar med sig tre burkar Kung-öl och lägger det i en vinstpott. Sen dricker man också en väldarns massa Kung medans man spelar och när vinnarna korats blir det fest. I år har 51 personer sagt att de kommer, FATTA VA MYCKET KUNG DET ÄR!

Just idag har vi tyvärr väldigt dålig tur med vädret och med tanke på hur mycket det har regnat kanske fotbollsmatcherna blir lite utav en vattensport, men vafan, jag kan inte vara feg och backa ur på grund av lite väder. Väder är faktiskt oftast kul.

Min dröm hade varit om Kungcupen hade varit en Quidditchturnering istället, eftersom jag älskar spelet quidditch. Problemet är väl bara att det är livsfarligt att flyga på en kvastkäpp om man är astankad.
,

Problem nummer två är väl att om jag spelar quidditch med mina mugglarkompisar kommer det se ut så här



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0