Jag och mat ♥

Förutom hår och musik så älskar jag mat. Idag var jag på stan och spanade efter julklappar, vid avdelningen med raffiga underkläder stannade jag en stund för att fingra på diverse balconetter och silkesbestyr, men tänkte efter en stund "varför lägga pengar på spetstrosor när jag kan köpa glass?". Jag tänkte det igen när jag nu på kvällskvisten funderade på om jag kanske skulle styra någon slags superdiet inför nyår så jag kan komma i en festlig glitterblåsa, men tänkte istället... mmm pasta med grädde. Så istället för ett deppigt åh-nej-jag-måste-bli-av-med-bilringarna-inlägg så bjuder jag istället på lite gott som fastnat i kameran under hösten.

Alla vet kanske inte det, men jag är lite utav en master chef.

Enjoy!


Kanske den godaste kantarellpastan jag någonsin lagat. Det var säkert tack vare allt smör, vitlök och vin.


Rostad butternut squash, fänkål, palsternacka, färskpotatis och sötpotatis med rostad vitlök och apelsin.


Jordgubbar marinerade i mynta och lime med marräng, grädde och vit choklad.


Svampstuvning med rödvin och purjo. OJ VA GOTT!


Soppa gjord på tomater, sötpotatis, morötter, chili och vin...


...med krutonger frästa i vitlök och persilja, med lite parmesan på toppen.


Couscousberg med lök, aprikoser, jättespenat och curry.


Det bästa jag vet är när Felicia blir hurtig och springer iväg till Sainsbury's på söndagsmorgonen för att köpa lyxfrukost till oss alla. Hon knackar försiktigt på min dörr och väcker mig med doften av varma pannkakor och äggröra.


Snacka om att jag drog högvinsten i rumskompislotteriet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0