Livet som låtsasvuxen

Jag sitter i sängen och försöker plugga mitt allra bästa, men egentligen lyssnar jag mest på musik och äter mellis. Mellis har alltid varit lite av ett favoritmål och det bästa med att vara låtsasvuxen och ha flyttat hemifrån är att man får äta precis vad man vill till mellis. So long yoghurt, gröt och trötta skogaholmsmackor! Hello rödvin, kex och cheddar! Här finns inga föräldrar som kan hindra mig från att äta världens kungligaste mellis.

Fast någonstans i huvudet sitter en gnällig dagmamma eller en vädjande mormor och säger "glöm inte att äta lite grönt". Det visar sig i en tapper samling äppelskivor vid sidan av tallriken som gör resten av målet lite mer hälsosamt. Men alltså.. vin är ju som fruktjuice, bara lite roligare, och att ha kul är ju det nyttigaste som finns.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0