Januari till Mars


Januari skålades in i en snödröm med festlig stormiddag hemma hos Filip.


Sista bilden i kameran från kvällen var på världens bästa kille i världens bästa tillstånd.


Resten av Januari var jag ganska arbetslös och spenderade dagarna mest åt att göra drinkar...


...laga mat...


...gosa med katten...


...och dricka kaffe hos mormor och morfar.


Elina bestämde sig för att plugga till sjuksyster i Linköping så vi passade på att kramas hela tiden och sova över så ofta vi kunde innan det var dags för henne att flytta.


Februari inleddes med hummertortellini på Sewito. Jag kan fortfarande minnas smaken. DÖDSGOTT!


Och efter det såg jag Keep Company på Nalen.


Jag fyllde år och fick en överraskningsweekend i London av mamma och Stefan. Här står jag bakom ett träd i Hyde Park och har ingen aning om att jag skulle flytta dit bara några månader senare.


Syrran följde såklart med och var pangsnygg som vanligt.


Halva Londons klädbutiker fick följa med mig hem i resväskan och jag fyllde garderoben med favoriter.


Den lite mindre glamourösa födelsedagen firades med lasagne och efterfest på Dovas med de här busungarna. Kanske inte lika fancy som en weekend, men väldigt rockigt och helt klart värt lunginflammationen som kom på köpet.


Jag lärde mig göra egna tryfflar och bäst av dem alla blev scalesly-tryfflarna "med smak av Scales".


Resten av månaden jobbade jag mest och lekte att jag flyttat hemifrån i pappas tomma lägenhet. Farmor blev sjuk och jag fick ta hand om fina lilla Pricken som tyvärr inte finns längre.


I mars hade jag fina naglar varje dag.


Jag var Marie Antoinette på fest.


Ingen hade byxor på sig förutom jag, för jag hade ju lunginflammation och var nykter. Nykter? Jag? Jo jag vet, men det var ju för att jag skulle flyga dagen efter...


...till England och mitt älskade Nantwich för att jobba i lite mer än en månad. Där hade våren redan blommat ut även fast Sverige fortfarande var helt täckt av snö.


Jag fikade mig tjockare och tjockare för varje dag...


...sa hej till hundra nyckelpigor i Oxford...


...och de fina ugglorna såklart.


Egan började bli för tung för att bära och jag Big Bunny var smutsigare än någonsin.


Kusinen Chloe fyllde tre och vi gick på födelsedagskalas klockan 10 på morgonen.


Jag skickade brev hem till Sverige och berättade om allt kul jag haft för mig och började peppa inför några veckor i London och Paris.


Kommentarer
Postat av: Malin Aurora

Åh så många härliga bilder!

2011-12-17 @ 01:23:49
URL: http://vildblommor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0