Skrivkramp, värsta sabotören.

Att drabbas av skrivkramp är det värsta som kan hända klockan två på natten när man inte kan sova för att huvudet är fullt av tankar och fingrarna fulla av ord som bara väntar på att hamna på papper. Ett huvud så fullt att den trycker fram en fem centimeters utväxt av råttfärgat hår och fingrar så fulla av iver att naglarna spricker.

Skrivkramp är en infektion, en död, en torka. En av allt som jag helst inte vill ha i min kropp är skrivkrampen i ett. En infektion som gör mig rastlös och arg.

Min skrivkramp förlamar och förgör mig. En infektion vars antibiotika stavas w-h-i-s-k-e-y (och vissa dagar öl, vin eller hostmedecin), men sällan botas helt.

Förbannade skrivkramp, jag vill ju skapa STOR musik.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0