Paris dag 2 del 1


Jag behövde en bild till mitt tunnelbanekort och eftersom alla alltid tjatar om att jag och Mimmi är så lika tänkte vi att jag lika gärna kunde ta ett av hennes kort.


Vi åkte till Shakespeare & Co, en bokhandel där poeter genom tiderna fått vila sina trötta ögon i detta kloster/kråkbo av böcker.


Jag stormtrivdes och ville flytta in på stört.


Här har poeter, backpackers och glada vardagsfilosofer lämnat kärleksförklaringar till bokhandeln.



Vi sa hej till rosorna...


...och Paris äldsta träd, som inte var särskilt mycket mer än gammalt.


Vi promenerade vidare till Le Marais...


...vilade i Plas du Vosges park...


...tittade i knäppa butiker...


...stannade till på det här stället för att äta falafel...


...hittade bästa utsikten från toppen av moderna muséet...



...hittade bästa lilla bilen...


...glassade in i lite finare kvarter...


...där vi fick feeling och bestämde oss för att ta en miljon bilder på varandra.



...oh ja... fler egobilder kommer...vänta ni bara.

Kommentarer
Postat av: G

trop belle!

2011-05-05 @ 22:14:19
URL: http://sunchicken.tumblr.com
Postat av: G

trop belle, cette fille la

2011-05-05 @ 22:14:42
URL: http://sunchicken.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0