Everything is Illuminated?

Nästa veckas uppgift i Solo Writing är att skriva en låt om en händelse som lett till...upplysning (vänta heter det så på svenska? Jag vet inte längre. NEJ! Jag har blivit en sån person som inte kan svenska längre bara för att de bott utomlands i två sekunder. Usch, jag kräktes nog lite i min mun). Så här lyder vår "brief":

This Week the brief is to write a song on the subject of "Experiences and Personal Enlightenment". Write about something that has happened to you or you have experienced that you feel has been interesting or significant. For example; travel, a political/religious/philosophical experience or a moment of realisation.

Usch! Det är jättesvårt! Det första jag gjorde var att bläddra i bloggarkivet i jakt på ett inlägg av liknande karaktär, men än så länge har jag inte snubblat på ett endaste lilla eureka eller aha-ögonblick.

Jag kanske inte är särskilt upplyst?


Säg gärna till om ni har några tips. Jag är ett vitt papper i väntan på att bli färglagd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0