I jakten på det perfekta namnet

För att kunna bli en superstar är det viktigt att bygga sig en mäktig webprofil och etablera sig själv som artist. Något jag har kommit fram till är att det är ganska svårt att marknadsföra min musik under namnet "Katarina Gunnerholm". Det är liksom på tok för långt och låter helt efterblivet när det inte uttalas på svenska. Alltså behöver jag komma på ett sexigt artistnamn. Något som går hem över hela världen och som inte är för genrespecifikt. Till exempel K.Gun, är mitt smeknamn men att använda det som artistnamn funkar inte riktigt när jag skriver folkmusik.

Nu uppmanar jag därför alla läsare till att hjälpa mig hitta på ett helt fantastiskt artistnamn. Taket är högt och luften är fri! Alla förslag är välkomna och ingenting är fel, det handlar om att det måste kännas rätt.

Här är en lista på artister som jag tycker har helfeta namn:

Russian Red
Tallest Man on Earth
Daughter
City & Colour
Hello Saferide
Feist (även fast det bara är hennes efternamn)
Iron & Wine

Nu förstår ni kanske vad jag gillar så chop, chop, spring iväg och krafsa ner lite schyssta namn och skriv dem i kommentarsfältet.


Det är nog så här det känns när man försöker bestämma sig för vad man ska döpa sitt barn till.

Kommentarer
Postat av: Graffas

Sgt Cotton Candy Rocket Cruiser?

2011-11-10 @ 16:49:37
Postat av: Hern

Håller med föregående talare!

2011-11-10 @ 19:46:19
Postat av: Lotta och Elina

Fregatt Road! Eller suffering island (lidingö)

stockholm island? stockholm fregatt?

million project? (miljonprojekt) Living valley (bodal)

Living Valley Road. (bodalsvägen)

Me and Mr Potter.

chins o dins!

Miss Gun Kemun!

Franklins friend.

Nylunds friend.

Friend of rabbits

My best friend is a bunny

my bunny friend

my little bunny

2011-11-10 @ 22:05:06
Postat av: Mel Gibson Les Paul

Synd att "Kilburn & the Highroads" är taget. "Angel" också antar jag. "Desert Islington" måste väl ändå vara ledigt?

2011-11-11 @ 11:35:07
Postat av: scales

jag tycker suffering island!

2011-11-16 @ 19:00:45
Postat av: emma aka pennyworth

ja tycker odds &ends va riktigt bra! om du kommer hem till sverige och vill spela på en liten mysig klubb hör av dig till mig :[email protected] =)

2011-11-19 @ 11:32:02
URL: http://www.facebook.com/pennyworthmusic

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0