Torsdag

GUYS GUYS GUYS! Det är lugnt, jag lever! Shit, shit, shit jag har så mycket roligt att berätta men jag vet inte var jag ska börja. Hmm... vi provar kronologisk ordning och ser om mitt trötta huvud kan hålla sig till den planen.

I torsdags var det registreringsdag på skolan och jag fick träffa hela min klass för första gången. Totalt är vi 24 elever på det här programmet och det är en salig blandning nationaliteter, åldrar och personligheter. Det finns två svenskar till i klassen, en från Västervik och en från Helsingborg. Båda två är toppen och jag tror vi kommer bli supertajta kompisar. Vi tre plus min nyfunna Joan Jett-vän spenderade hela inskrivningsdagen tillsammans och hängde i den jättefina parken som ligger precis runt hörnet från skolan. I parken har de en stor gräsmatta, höga träd, en trädgård och ett utomhusgym. Utomhusgymmet var det knäppaste jag sätt. Crosscountrymaskiner, träningscyklar, tai chi-diskar, biceps... någonting, jag vet inte.. jag är inte på gym sådär skitofta så jag vet inte vad allt heter, men poängen är att det var ett stort gym, mitt ute i parken och man kunde träna precis hur mycket man ville helt gratis. Vi ville gymma i max tre minuter, så det gjorde vi.

Skoldagen var lång och ganska tråkig eftersom den mest innebar att vi lyssnade på tråkiga gubbar som sa "om det brinner, snälla dö inte... om någon blöder är det bra om ni säger till.. om någon slutar andas är det bättre om ni inte säger till och ringer SOS istället", men det var kul att träffa lite fler människor och få någon slags uppfattning om vilka som går i klassen.

På kvällen var det elevspelning på The Good Ship i Kilburn och jag såg tre tuffa typiskt brittiska indierock-band innan jag bestämde mig för att åka hem och sluta ögonen för dagen.

Torsdag- cool dag. Vänta bara tills ni får höra om fredag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0