Blomfest, Blümenfest, Flower Party.

Idag var jag och Felicia på Columbia Road Flower Market i Shoreditch på jakt efter blommor till vår lilla balkong.
Vi hann dit precis innan stånden skulle packa ihop och alla började rea ut blommorna till larvigt låga priser. Det var en gubbe som sålde fem knippen stora vackra liljor för fem pund!!!! FEM PUND FÖR FEM KNIPPEN LILJOR!!! Och en annan gubbe sålde 20 långskaftade rosor för fem pund. FEM PUND! FEM PUND FÖR 20 LÅNGSKAFTADE ROSOR!
Hade det inte varit för att vi inte har några vaser (om man inte räknar sylburkarna vi har nejlikor i för tillfället) och för att vi skulle lägga våra studentslantar på balkongblommor så hade jag slagit till med en gång.

Vi köpte två stora krukor av den här blommsorten för fem pund. De är som stora buskar nästan och kommer blomma fint ända in till september.

Vi köpte också violer...

...massa lavendel...

...och den här lilla gullisen...

...han hade fick en vit kompis...

...och en lila som kommer slå ut alldeles strax.

Trädet är ju utanför balkongen och det ser så himla fint ut tillsammans med våra krukblommor.

Min fina Felica med våra fina lavendelbuskar.

Det var så himla fint på marknaden. Jag ska gå tillbaka dit och ta med mig kameran så ni kan få se hur det går till. Det är helt galet, alla skriker på cockney-engelska och det känns som att man är med i en Dickenssaga. Gå dit nästa gång du är i London.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0