Den stundande ålderskrisen

Okej jag vet att jag lovade recension, men det var innan jag bara råkade börja läsa andra boken.

Nu är jag 247 sidor in i del två "Catching Fire" och jag har försökt sluta läsa i sex timmar. Imorgon måste jag vara i skolan och plugga. Jag får inte försova mig. Men det är så svårt att låta boken vila när bara ett kapitel till så gärna förvandlas till "äh, det är ju bara 200 sidor kvar, jag kan ju lika gärna läsa klart den".

Åh ungdomsbokshetsen! Du får mig att känna mig som 14 igen! Det här kan vara någon slags kvartslivskris som jag genomgår inför min stundande 21-årsdag. Den 8:e februari är jag inte längre 20, jag kommer vara "in my 20's" och att streckläsa ungdomsböcker med äventyrstouch och alldeles för stort radavstånd känns nästan som ett desperat försök att hålla kvar vid de förlorade tonåren.

Jag har ju liksom mindre än halva boken kvar. Jag kommer inte kunna sova innan den är utläst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0